de perfecte huisvrouw

Zondagavond, 22u, we zitten gezellig samen in de zetel, Eric en ik.

Een beetje verveeld door een saai tv programma sta ik op en zeg: ‘ik ga de droogkast nog even leegmaken, hé’. Even later kom ik uit de kelder met een volle wasmand witte was en plof terug neer in de zetel, de wasmand naast mij op de grond.

Stuk voor stuk haal ik het linnen uit de mand . ‘Wat ga je nù nog doen?’ vraagt Eric. Intussen leg ik een werk t-shirt van manlief op de zetel naast mij en maak er met mijn hand een strijkende beweging over. ‘Ik ben aan het strijken’ zeg ik, zonder op te kijken, want ik kan me Eric zijn reactie al inbeelden. Waarschijnlijk zal hij lachen en iets zeggen in de aard van ‘ gij zijt toch wel iets zenne, ni te schatten!’. Wat ook zo gebeurt. We kijken elkaar nietszeggend aan en wisselen een glimlach uit. Dat geeft me weer dat vertrouwde, veilige gevoel dat je dat je elkaar écht kent, dat je meestal ook weet hoe de ander zal reageren.

Bedlinnen, winter t-shirts (draag je toch enkel onder een trui) en nachtkleding, alles ondergaat hetzelfde lot: een handstrijkje, zo ben ik het intussen gaan noemen  🙂

Dankzij dit ‘handstrijkje’ komt er voor mij nog wat ‘niet voorgeprogrammeerde tijd’ vrij om naar eigen goeddunken in te vullen. Of  hebben we nog de rest van de avond om samen ‘gezellig’ te doen. Kwestie van je prioriteiten te stellen, nietwaar?

Nog even een nota voor mijn moeder: mams, ge hebt het mij echt wel goed geleerd hoor, maar de perfecte huisvrouw zal ik nooit worden!  Misschien ben ik wel een beetje te eigenwijs. Van wie zou ik dat dan hebben?…

4 comments

    1. Nee Rob. Zolang je hart maar op de juiste plaats zit is het allemaal o.k. voor mij. Een kreuk in iemands kleding zal daar voor mij niets aan veranderen. Maar ik kan er misschien wel een grapje over maken 😊

Geef een reactie

