het is zover

Het is zover!

Hij is weer in ’t land. Nee, ik bedoel niet die, tussen snor en baard mompelende, alwetende, speelgoed uitdelende oude man. Nee, ik heb het over een ander jaarlijks terugkerend fenomeen: de winter. En in tegenstelling met die man zie ik de winter helemaal niet graag komen.

De wereld gaat er  plots zo anders uitzien, helemaal gehuld in sombere kleuren, tinten variërend van zwart over grijs en bruin. Weg zijn de vrolijke zomerkleuren, weg met licht ’s avonds tot 23u, weg met de van ’s morgens tot ’s avonds geopende terrasdeur, weg met gezellig buiten eten… Van nature ben ik een optimistisch mens maar met de winter heb ik echt wel moeite.

Maar wat doe ik eraan? Regelmatig een zonnebankje of een saunatje helpt, al is de duur van het positief effect niet echt lang te noemen. Overwinteren in een zuiders land lijkt mij ideaal, maar da’s voor later, misschien, hopelijk. 🙂  Ik zou de winter ook wat kunnen opvrolijken met een winter-bbq (een goed samen-met-de-buren-en vrienden-idee bedenk ik net). Heeft er iemand onder mijn lezers soms nog een ideetje om mijn winterblues te laten verdwijnen? Laat maar weten hé! Ik kan natuurlijk ook gewoon wachten tot hij voorbij is, want voorbij gaat hij, da’s zeker.

Het enige lichtje in de nabije toekomst waar ik mij op richt is Kerstmis, feest van het licht, vanaf dan beginnen de dagen terug te lengen joepie. De gedachte aan de kleurige kerstballen in de boom, de lichtjes, het lekkere eten,…maken me blij.

Ik zal nog maar even doorbijten, zeker? Laat me gewoon maar wat zeuren, ik ben nu éénmaal geen wintermens. Geef mij maar de zomer!!!!

Geef een reactie

