de spiegel liegt niet…

Ik sta in mijn ondergoed voor de spiegel in het pashokje. Meer details geef ik liever niet, mijn kinderen lezen ook mee 🙂  En ja, het verschil wordt steeds duidelijker, het verschil tussen de innerlijke Els en de uiterlijke Els. Vanbinnen nog jong, fris en dartel 😉 en vanbuiten zijn er toch al wat verouderingssporen zichtbaar.

Rimpeltjes in mijn gezicht (van het lachen, vind ik niet erg hoor), alles zit niet meer zo strak, ook wat ronder. Mijn buik plakt niet meer tegen mijn rug (mijn moeder zei vroeger wel eens als ik geen bikini aan wou: als ik zo’n lijf had…jouw buik plakt aan je rug!). Na de geboorte van elk kind is er 6 kg extra gewicht aan mijn lichaam blijven plakken. Ik draai me even in profiel voor de spiegel. Is mijn huid aan mijn hals niet wat slapper geworden? Hier en daar blinkt een grijze haar in mijn donkere haren, hoog tijd om ze opnieuw deskundig te laten camoufleren. Voor de rest valt het nog best mee, geen spataders, geen zwangerschapsstriemen of andere typische vrouwelijke klachten.

Ik kleed me vlug weer aan want er staat zo’n ongeduldig jong ding voor mijn pashokje te wachten, zo eentje waar het innerlijk en het uiterlijk nog perfect in balans zijn met elkaar. Ze heeft nog helemaal geen besef van het onevenwicht dat haar over 25 jaar te wachten staat.

Maar al bij al heb ik best vrede met mijn eigen lijfje, hoor, ik zou het niet willen inwisselen voor een jong exemplaar!

Geef een reactie

