ik heb geduld….

 

406660_555688147779527_430519374_n

“En als we ons trouwfeest nu eens hier deden?” zegt Eric wijzend in de richting van een restaurant met feestzaal. Hij kijkt me vragend aan.

stilte….

Ik denk: Heu? Trouwfeest? Ben ik dan gevraagd? Heeft hij geen tussenstap vergeten? Waar is het aanzoek gebleven? Hallo?

stilte….

Ondertussen slaagt hij er in mijn gedachten te lezen.

“Ja, zeg, ge gaat toch niet denken dat ik uit een vliegtuig ga springen ofzo???”

stilte en lichte teleurstelling….

Ik denk: Ja, eerlijk gezegd, uit een vliegtuig springen, zoiets in die aard had ik wel van hem verwacht. Eric is niet het type dat een knieval gaat doen of tijdens een chique diner een ring in mijn dessert laat verstoppen. Eric is eerder de clown die uit een taart zou springen ofzo  🙂   Maar blijkbaar is dat er ook al niet meer bij. Helemaal geen aanzoek??? 😦  Misschien vindt hij dat trouwen een logisch gevolg is van ons jarenlang samenwonen en gaat hij er bovendien ook van uit dat ik zeker “ja” zal antwoorden. Uit praktisch oogpunt (en mannen zijn altijd praktisch) kan je het aanzoek dan gewoon weglaten. Weg romantiek? Weg aanzoek?

 

Nee  nee, Eric je zal toch wel iets origineel moeten verzinnen….

Ik heb geduld….

2 comments

Geef een reactie

