mannen en spiegels

Van vrouwen wordt gezegd dat ze veel voor de  spiegel staan. Misschien wel…sommige dan toch, vooral diegenen die nog wat schilderwerk te verrichten hebben voor ze zich buitenshuis durven wagen.

Bij mij is dat anders, ik heb soms van die ochtenden dat ik gewoon weiger om in de spiegel te kijken,  ik voel toch gewoon dat ik er dan slecht uitzie. Waarom zou ik mezelf dan nog kwellen met het bevestigende beeld in de spiegel? Dat zijn zo van die dagen dat ik overdag merk dat ik weer de deur ben uitgegaan met een “wipper” in mijn haar. Je weet wel zo’n haarlok die je bij elke stap die je doet op en neer voelt wippen. Of nog zoiets: een tandpastavlek op mijn trui. Gênant als je je ’s avonds realiseert wie dit allemaal gezien zou kunnen hebben.

Even terug naar wat ik eigenlijk wou zeggen. Vrouwen spiegelen zich waarschijnlijk meer dan mannen, akkoord. Maar vrouwen doen het wel op een propere manier. Proefondervindelijk vastgesteld door mezelf! Geef toe, als een man de badkamer verlaat zit de spiegel toch altijd onder de spatten? Water, scheerschuim,… Om dan nog maar van de lavabo en de kraan te zwijgen: opgedroogde tandpastaresten, zeepresten, baardhaar,…bah!

Als ik mijn spiegelbeeld dan toch eens zie, is het altijd met een poetsdoekje in de ene hand en glasspray in de andere hand.  Pfff…..

 

SAMSUNG DIGITAL CAMERA

One comment

Geef een reactie

