intense geluksmomentjes

Voor mij is er een verschil tussen ‘gelukkig zijn’ en ‘intense momentjes van geluk’. Over het algemeen ben ik wel gelukkig met mijn leventje maar die intense geluksmomentjes, daar mochten er wel meer van zijn. Momentjes schrijf ik wel, want lang duren ze niet, hooguit enkele seconden. Ik vraag me af of jullie ze soms ook voelen?

Bij mij manifesteren ze zich vooral als ik in de natuur ben, ver van de bewoonde wereld. Zoals hier, ergens op een Pyreneeëntop, met een ongelofelijk zicht op de omgeving:

SAMSUNG DIGITAL CAMERA

Ik weet nog dat ik zo onder de indruk was dat ik er even moest bij gaan zitten en ik probeerde met mijn hersenen een soort foto te maken van wat ik zag met de bedoeling om het nooit meer te vergeten. Het leek wel of ik even in een andere dimensie was, ik ging volledig op in de omgeving, even leek er een directe verbinding te zijn met mijn binnenste ‘ik’, met mijn ware ‘zijn’. Op dat moment was ik zo in vrede met mezelf, ik zou het niet erg gevonden hebben om op dat moment, daar ter plaatse , te sterven. Dat lijkt allemaal nogal zweverig, maar het voelt dan alsof ik een direct contact heb met de essentie van het leven, met mijn ziel zou je kunnen zeggen. Een gevoel van complete vrede, nogal moeilijk om uit te leggen. En nee, er zat geen alcoholische drank in mijn drinkfles hoor!!! 😉

Dichter bij huis overvalt het me ook wel eens. Zoals hieronder, toen ik tijdens een boswandeling, plots oog in oog kwam te staan met een groepje reeën die me strak bleven aankijken en niet wegliepen.

IMG_2227

 

 

IMG_2229

Zalig toch? Ook dan werd ik weer overvallen door zo’n intens geluksmomentje. Mooi toch, de natuur! Ik kan er niet genoeg van krijgen…Dan ben ik helemaal weg van de wereld, letterlijk én figuurlijk… De zorgen van elke dag lijken dan heel even ver weg, zelfs onbestaand.

Komt dat alleen bij mij voor? Ben ik een tikkeltje hooggevoelig? Of ervaart iedereen wel zulke momenten? Ik wil het graag weten.. Laat maar horen!

551327_436647849746419_562121162_n

3 comments

  1. Ik ervaar dat ook hoor. De kunst van het leven is ook om die momenten te (her)kennen.
    Bij mij heeft dat vaak ook meer te maken met de liefde die ik ervaar. Voor mijn man, zoon, beestjes. De natuur inderdaad.
    Ik heb er vroeger eens een gedicht over geschreven. Zal hem zo op mijn blog plaatsen, dus als je dat leuk vindt ben je van harte welkom. Misschien herkenbaar voor je.
    Leuk om bij je te lezen. Je hebt er een volger bij.
    Groetjes, Narda. (Beauninoblog)

  2. Gek dat mensen zo verschillend zijn. De ene loopt aan zulke dingen zonder dat ze hem opvallen en bij anderen laten dezelfde dingen een diepe indruk na. Blij dat ik tot de tweede groep behoor!

Geef een reactie

