België- Nederland

 

 

Sinds enkele weken doe ik bijna niets anders dan genieten van mijn niet voorgeprogrammeerde tijd, en dat is eigenlijk schandalig maar ook zòòò zalig. Spijtig genoeg zijn daar ook grenzen aan, vooral financiële dan. Dus ging ik op zoek naar een job.

Omdat ik nogal Colruyt-minded ben was mijn eerste idee: ik waag mijn kans bij Colruyt. Zag het al helemaal zitten: afwisselend werk, jonge collega’s, terug meer sociale contacten, doorgroei mogelijkheden,….De selectie verliep prima, ik zou kunnen starten , alleen, er was in de dichtst bijgelegen vestigingen geen enkel plaatsje vrij. En 15 km was echt mijn grens, dan kan ik per fiets gaan werken.  Op de wachtlijst dus…wacht, hoop, wacht,……..tot op heden nog steeds niets.

Ondertussen niet stilgezeten (toch niet op sollicitatiegebied 😉  ) Ik vernam dat er op ongeveer 3 km van mijn deur een Albert Heijn vestiging zou open gaan en er werden een zestigtal werknemers aangeworven. Eerst even wat online opzoekwerk gedaan over Albert Heijn. En eigenlijk was het beeld dat ik kreeg niet erg positief: als je wat ouder wordt je buiten gezet, hoge werkdruk, laag loon,…Maar toch heb ik me kandidaat gesteld. Aan een uitnodiging voor een sollicitatiegesprek had ik al helemaal niet meer gedacht, volgens de berichten die ik gelezen had was mijn houdbaarheidsdatum voor Albert Heijn immers toch al lang verstreken?

Maar er kwam toch een uitnodiging! En daarmee werd meteen de eerste negatieve bewering weerlegt. Het sollicitatiegesprek ging gisteren door. En het verliep positief, ik werd onmiddellijk aangeworven! Achteraf kwamen de bedenkingen: had ik echt een goede indruk gemaakt of waren er gewoon weinig kandidaten??? Niet teveel over nadenken, denk ik nu, de toekomst zal dat wel uitwijzen.

Nog wat over mijn werk: ik zal tewerkgesteld worden op de versafdeling (kaas, charcuterie, gebraden kip, hapjes…) , voor diegenen die mij kennen: echt mijn ding dus. Mijn werk zal er gedeeltelijk zo uitzien:

 

 

Dus, als je over een vijftal weken ook eens zou gaan winkelen bij Albert Heijn Turnhout kom je me misschien wel tegen verkleed als Hollands kaasmeisje ofzo,…dat wordt lachen!

En toch blijf ik met een dubbel gevoel zitten: wat moet ik nu met mijn sterk ontwikkeld pro Colruyt gevoel? Dat kan ik toch niet weg toveren?  Ik geef het grif toe: zo’n trouwe Colruyt fan die overloopt naar Albert Heijn, van België naar Nederland, dat past toch niet? Dat is bijna landverraad! Shame on me! En dat misschien voor de rest van mijn carrière? Wie weet? Ach nee, we maken wel eens grapjes over elkaar, maar die Hollanders, onze leuke noorderburen, die vallen best mee!

Al bij al, ik denk dat ik het maar aan Albert Heijn overlaat om mijn ‘sterk pro-Colruyt gevoel’ om te buigen naar een  ‘hartstikke leuk  Albert Heijn gevoel’.

 

 

 

3 comments

Geef een reactie

