21 juli

Zoals elk jaar stijgt de spanning ten top tijdens de weken voor 21 juli. Zou hij dit jaar wél aan mij denken? Zal ik dit jaar wél iets in mijn brievenbus vinden? Niet dat ik zo koningsgezind ben, maar 21 juli 2013 wordt wel heel bijzonder.

Telkens als ik het dagelijkse stapeltje post uit mijn brievenbus haal, graaien mijn vingers vlug tussen de omslagen op zoek naar die ene envelop. Is hij erbij of niet? De envelop, vervaardigd uit rijkelijk kwaliteitspapier, zal onmiddellijk opvallen tussen de andere gewone, burgerlijke  Bruneau- of Viking enveloppen. Ik zal hem onmiddellijk herkennen aan het gouden kroontje op de voorzijde, op de plaats van de afzender, links bovenaan. En midden op de envelop zal, in sierlijk kalligrafiehandschrift,  mijn officiële naam prijken. Ik zal hem niet openmaken zoals ik met een andere envelop doe, door mijn duim onder de geplakte rand te wringen en zo verder open te scheuren, nee, deze verdiend een speciale behandeling. Hij moet nadien immers in het fotoalbum voor mijn nageslacht. Heel voorzichtig, met een aardappelmesje, want een brievenopener heb ik niet, zal ik de bovenrand insnijden. En dan zal volgend kaartje te voorschijn komen:

 uitnodigingkoning

In opdracht van
Hunne Majesteiten de Koning en de Koningin,
heeft de Protocolchef van het Hof de eer
Mevrouw Els Emilia Verfaille
en haar partner de Heer Eric Vandyck
 
uit te nodigen op de plechtige eedaflegging van Koning Filip,
de viering van de Nationale Feestdag,
gevolgd door een receptie ter ere van de Belgen die jarig zijn op 21 juli,
dit alles op zondag 21 juli 2013 om 13u,
in het Koninklijk Paleis te Brussel.
 
 
 
 

                 stadskledij

Ja, 21 juli wordt dit jaar wel een hééél feestelijke dag: de nationale feestdag, de eedaflegging van Filip én mijn verjaardag! Het zou toch mooi zijn als deze 3 feestelijkheden gecombineerd zouden worden door die ene uitnodiging waar ik al jaren op wacht…Dus koning Albert, gelieve wat spoed te zetten achter die uitnodiging want zoals elke aan het hof uitgenodigde vrouw zou ik eerst nog uitgebreid willen gaan shoppen. Kleedje, schoenen en handtas kopen (gelukkig is het solden). Kostuum voor mijne prins, den Eric. Bloemekes voor de koningin en de prinses. Naar de kapper grijze haren laten onderstoppen. Wat een gedoe eigenlijk hé ?!?

Hoe dan ook, uitnodiging of niet, ik drink op 21 juli een glaasje bubbels, in een nieuw kleedje of een oude jeans, in het koninklijk paleis of op mijn eigen terras, met de echte prins of met mijn privé prins, op mijn hoge hakken of op mijn sleffers, omringd door mensen die ik graag zie of door stijve harken, met een rijkelijk gevulde barbecue of een verfijnd hapje….we zien wel.

2 comments

  1. ja dan weten we nog ni of we je speciale dag moeten vrijhouden dan ? de koning gaat je misschien vergeten maar wij niet zele .

Geef een reactie

