microgolfoven

1378797_748657408494025_597225751_n

Ik ben dringend toe aan een nieuwe microgolfoven!!!

Omdat dit de enige oven in mijn keuken is bezit ik zo’n combi model, je weet wel, microgolf  warme lucht en grill in één. Handig zo’n multifunctioneel ding. Al jarenlang heb ik de oven met veel plezier gebruikt. Maar de  hetelucht- en de grillfunctie doen het nu niet meer  😦

Alles ging goed tot manlief, enkele weken geleden, besloot zijn eigen avondmaal klaar te maken…..  ‘Lekker makkelijk en bovendien nog snel klaar ook ‘zal hij ongetwijfeld gedacht hebben toen hij de grote bokaal spaghettisaus in de microgolfoven plaatste waarna hij deze op volle kracht aanzette. Wat er volgde  kan je al raden.  Aan de gevolgen te zien denk ik dat de ontploffing tot bij de buren te horen moet zijn geweest. Alles zat onder de saus. Tot in de ventilatieopeningen van de oven toe. Mijn goeie, trouwe microgolfoven…helemaal naar de vaantjes!!! En blijkbaar vond hij het nog grappig ook. Al lachend zei hij dat alles opgelost zou zijn met een grondige poetsbeurt…nee….helemaal niet dus.

Toen ik de eerste keer na het drama de heteluchtfunctie wou gebruiken kwam er een onheilspellende, stinkende, zwarte rookpluim uit de oven. Ik heb hem dan ook onmiddellijk uit gezet. Meer kan ik niet doen, vrees ik. Een microgolfoven openmaken lijkt me nogal gevaarlijk. Dus blijf ik er af.

En ik weiger om uit eigen initiatief een nieuwe aan te schaffen! Deze winter voor manlief dus geen gegratineerde ovenschotels, puree,  gebak of meer van dat lekkers. Het zal hem leren….Wedden dat hij na enkele weken poeslief met volgend voorstel komt aanzetten: ‘zouden we niet eens gaan rondkijken voor een nieuwe microgolf? Dan weet ik dat hij het begrepen heeft  😉

Eric, blijf alsjeblief uit mijn keuken!!!!  grrr

3 comments

  1. ai buurtje toch !!!!!
    Ge hebt gelijk ………..Eric moet zijn plaats weten 😉 ………..en die is NIET in de keuken …..!!!!
    Ik zie hem al lachen om al die rode saus in de keuken haha
    Volgende keer foto bij dan aub 🙂

    groetjes
    buur Ingrid
    (waar da je stiekem iets in de oven kan zetten als man het niet weet 🙂 )

Geef een reactie

