Tenerife

Op een bijzonder onzachte manier wordt ik uit dromenland terug naar de realiteit gebracht: mijn lichaam wordt helemaal door elkaar geschud, het lijkt alsof ik tegen hoge snelheid in een auto zonder vering over een kasseiweg rij.  Verdwaasd kijk ik door het ovale raampje links van mij. Ik zie de vliegtuigvleugel hevig op en neer bewegen.  Het rode Jetairfly logo, dat me aan een vrolijk knipogend gezichtje doet denken, lacht me nog steeds toe van op de vleugeltip. Oef, alles o.k. dus. Na een paar minuten gaat de kasseiweg over in een zachte asfaltweg en mijn gedachten dwalen weer af.

We zijn op terugweg naar huis. Ons weekje Tenerife zit erop. Het was een deugddoende vakantie.

Een weekje alle dagelijkse beslommeringen achterlaten, en vooral de zon opzoeken, dat hadden we wel nodig na die regenweek in Oostenrijk. Het besluit stond dus al vlug vast: we zouden Stef en Carine, vrienden en overtuigde Tenerife vakantiegangers, een week naar hun geliefde eiland vergezellen.

Omdat zij tot het type vankantieganger behoren van lekker genieten, rusten, lezen en zalig nietsdoen en wij liefst de omgeving leren kennen en de natuur in trekken maakten we vooraf enkele afspraken. De week dat we samen in Tenerife zouden verblijven zouden we de natuur intrekken, en wat actievere uitstappen maken. Carine en Stef, die nog een week langer bleven zouden die tweede week gebruiken om lekker te luieren. En zo is het ook gelopen: wij hebben onze (licht) actieve vakantie gehad.  En we hebben er veel deugd aan gehad!

Stralend weer, mooie natuur, fijn gezelschap, ontspanning door inspanning, we hebben het allemaal gehad.

Enkele mooie dingen die we gezien hebben en die ons zullen bijblijven zijn:

• De hartelijke ontvangst en kennismaking met Sandra en Koen, in Tenerife wonende Belgen. Bedankt daarvoor hé, Sandra en Koen!

• Ons aangename reisgezelschap en tevens ook onze vrienden, Carine en Stef. Hopelijk is het voor hen ook zo goed meegevallen, dan was dit misschien niet de laatste keer dat we er samen op uittrokken.

• De afdaling door een kloof vanuit Masca naar de kust tussen rotswanden van 800m hoog. Indrukwekkend.

SAMSUNG DIGITAL CAMERA

• In de kloof groeien planten die nergens anders ter wereld voorkomen.

• Hoe we per ongeluk op een naaktstrand terecht kwamen.  Onnodig in te zoomen, ik heb de mensen wel onherkenbaar gemaakt!

• Het bizarre, kale, rotsachtige lavalandschap rond de Teide (vulkaan) waar in het verleden verschillende filmopnames plaatsgevonden hebben.

SAMSUNG DIGITAL CAMERA

• De beklimming van El Montana Roja, met het mooie uitzicht vanop de bergtop.

• De mojito op het zonnige terrasje van ‘El Timon’, met uitzicht op ‘El Montana Roja’ die we net beklommen hadden. De mojito en de zon waren duidelijk niet zo’n goede combinatie bleek toen ik rechtstond…

• De wandeling naar het ‘Paisaja Lunar’ (maanlandschap) . Het doel van de wandeling was niet echt wauw maar de wandeling er naartoe was wel de moeite. Doordat we te weinig drinken meegenomen hadden smaakte de Cola (2x 500ml), na de wandeling, dubbel zo lekker!

SAMSUNG DIGITAL CAMERA  SAMSUNG DIGITAL CAMERA

• Uitstap naar het historische centrum van La Laguna, waar je van lekkere frozen yoghurt kan smullen.

SAMSUNG DIGITAL CAMERA

• De gezellige avonden in ons hotel. Helaas geen foto’s voor publicatie…
  • Onze gesaboteerde uitstap naar de Teide. Er was teveel wind om tot boven op de vulkaan te geraken. Dus besloten we in de omgeving een wandeling te maken, maar ook daar moesten we rechtsomkeer maken:

De parkwachter hield ons scherp in het oog. En bij nader inzien werden we toch liever niet als moeflon aanzien  😉

SAMSUNG DIGITAL CAMERA

• 8 grote, welgevormde  😉  guanchen (oorspronkelijke bewoners van Tenerife) zijn te bewonderen in Candelaria. Spijtig genoeg niet echt maar in brons.

• Verder hebben we onze week gevuld met flaneren langs de winkeltjes, die tot ’s avonds laat open zijn. Terrasjes doen al dan niet met zicht op zee..

En zo vlogen de dagen voorbij, zoals altijd, veel te vlug.

Het licht wordt gedoofd in de cabine, de piloot heeft de landing ingezet. Over enkele minuten staan we terug op Belgische bodem. Nog even mijn trui zoeken want het is maar fris in Charleroi hoorde ik net. ’t Zal ons varen, terug wennen aan het Belgische klimaat.

Tijd om met hernieuwde energie het werkritme weer op te nemen.