Mr. Smith

images

Met dit blogstukje wil ik me tot een bijzonder iemand richten. Iemand die ik niet ken en die ik, bij mijn weten, nog nooit gezien heb. En toch wil ik hem kost wat kost ontmoeten…want ik wil een antwoord op al mijn vragen….

Ik heb namelijk een mysterieuze lezer! Vanmorgen is hij (want volgens mijn vrouwelijke intuïtie is het zonder twijfel een man 🙂 ik voel het gewoon) weer opgedoken in mijn WordPress statistieken.  ‘United States  1 view’ las ik onder statistics. Het is die bijna dagelijkse vermelding in mijn blogstatistieken die de bal aan het rollen bracht. Of beter mijn gedachten. Want ik ben namelijk een zééér nieuwsgierig persoontje. Al vlug kwamen de vragen….om het met de beroemde woorden van Jambers te zeggen: wie is hij? wat drijft hem? wat doet hij? Deze mysterieuze lezer heeft op zo’n dwingende manier bezit van mijn gedachten genomen en hoe kan het ook anders, mijn onbegrensde fantasie is weerom op hol geslagen ….

Het is nu zo ver dat ik me onbewust een beeld van Mr. X ben gaan vormen. Of beter gezegd Mr Smith, want zo noemen alle Amerikanen toch, niet? Ik zie zijn sportieve lichaamsbouw, breedgeschouderd, met cowboyhoed natuurlijk, staalblauwe ogen, ongeschoren baard, echte ruwe werkhanden, geruit hemd, jeans, een wat nonchalante pas,…krijg je beeld? Natuurlijk woont hij op een ranch, temidden  van de schrale, uitgestrekte prairie, omgeven door verpletterend mooie natuur en is hij in het bezit van een enorme veestapel. En hoe kan het ook anders: hij rijdt paard als de beste. Hij leeft op het ritme van de natuur, zit ’s avonds turend naar de heldere sterrenhemel, gitaar spelend op zijn porch. En hij voelt zich eenzaam, hééél eenzaam. Nadien, als het buiten wat frisser geworden is, gaat hij binnen, steekt de haard aan en gaat wat doelloos rondklikken op het world wide web. En zo is hij op mijn blog terecht gekomen. Op de één of andere manier geraakte hij gefascineerd door mijn persoonlijkheid. En wel in die mate dat hij nu dagelijks checkt of er een nieuw blogstukje van mij is….een droom…

Mr Smith, als jij je herkent in deze beschrijving gelieve dan onmiddellijk contact op te nemen met mij!!! Ik wil je graag leren kennen! Jij bent ondertussen toch al behoorlijk wat van mijn persoontje te weten gekomen, nu is het jouw beurt om wat prijs te geven. Misschien kan je me wel eens uitnodigen op jouw landgoed….ik wil best leren paardrijden. Maar pas op, je hoeft mij niet voor niets uit te nodigen, ik wil best wat werken voor kost en inwoon hé!  Al te graag wil ik je vergezellen op de dagelijkse inspectie van de omheiningen of zelfs verdwaald vee terug naar de kudde brengen. Leer je me dan ook met de lasso gooien? Op jouw grote ranch zal er ongetwijfeld nog een kamertje vrij zijn toch? Zoniet zou ik het niet erg vinden om in de schuur op het stro te slapen. Maar niet voor je me bij het kampvuur jouw hele levensverhaal verteld hebt natuurlijk. Ik ben er vrij zeker van dat wij het goed met elkaar zullen kunnen vinden. Dus: doen hé. Laat a.u.b. een reactie achter. En wacht niet te lang, ik ben vrij ongeduldig!

Mr. Smith, het zou natuurlijk ook kunnen zijn dat je jezelf totaal niet herkent in bovenstaande beschrijving. Dat je een beursmakelaar in Wall Street bent bijvoorbeeld. Dat is heel wat anders. Maar een man in maatpak die in een kast van een villa woont, zachte handen heeft, en waarschijnlijk een dikke portefeuille, ik geef het toe, dat heeft ook wel wat…. ik pas me wel aan. Ik ben echt geen veeleisend mens en ik kan met iedereen overweg.

Groetjes, en tot ziens Mr. Smith?

Els

16 comments

  1. Ooo Els ….. hoe spannend he !
    hou ons op de hoogte van verdere ontwikkelingen in je zoektocht naar de mysterieuze man
    Ik wil je altijd vergezellen naar het verre (geef de datum maar door dan 😉 )
    groetjes en hopend op ………..????
    buur
    Ingrid

      1. Hmm… weet ik niet. Ik denk dat vrouwen wel eerder nieuwsgierig zijn dan mannen? Ik ben zelf niet zo nieuwsgierig, maar in dit geval wel, en dat komt door je geweldige beschrijving van deze knappe, ruige, stoere cowboyachtige man! Haha.

  2. Hmm Elske wat een fantasie 🙂 ! Ik ben helemaal mee 🙂 ik kan me er al direct een volledig beeld van voorstellen 🙂 , zowel van de knappe, gespierde,stoere,… man op de ranch als de maatpakman :-)!!! Spannend !!! Ik wacht vol ongeduld op het vervolg !!

    1. ha Carine, moest het toch zover komen dan ga je toch ook mee hé? Er is nog net 1 plaatsje vrij op het vliegtuig dat ik gecharterd heb voor alle nieuwsgierige, kwijlende vrouwen die Mr. Smith in levende lijve willen gaan bewonderen….

Geef een reactie

