de geitenwollensokvrouw

roze-scheermesje-300x119

Hé vrouwen, hoe is het toch zo ver kunnen komen??? Ik heb altijd gedacht dat wij het sterke geslacht waren????! Blijkbaar heb ik me vergist…

Mannen, gelieve nu even van het computerscherm  weg te kijken a.u.b.. ik ga het even over vrouwenzaken hebben, met vrouwen onder elkaar, je weet wel..….

Ik sta weer te klungelen in de badkamer met scheermesjes, speciaal vrouwenmodel, roze, van het goedkope soort. Niks waard trouwens, die scheermesjes van den Aldi. Nooit meer! Maar als ik ze in het winkelrek zie liggen en ik zie de prijs dan kan ik niet aan de verleiding weerstaan om ze weer in mijn winkelkar leggen. Verdorie toch! En achteraf heb ik weer dikke spijt en sta ik te vloeken in de badkamer. Zoals nu ook weer.

N.B.Sinds ik bij Albert Heijn werk ben ik ook van dit probleem verlost , enkel kwaliteitsproducten daar! 😉

Au! ai! ai! Een bloeddruppel loopt langs mijn been…Wat een miserie. Wat een vrouw toch lijden kan. En waarom, ja, waarom toch? Omdat we kuddedieren zijn zeg ik. Omdat iedereen het doet hebben we het gevoel dat we dat ook moeten doen? Maar is dat ook echt zo? Heb je daar al eens over nagedacht?

Diegene die als eerste met het idee dat ‘benen, oksels en andere vrouwelijke onderdelen moeten glad zijn’  kwam aandraven, die wil ik wel eens tegenkomen om hem eens goed mijn gedacht te zeggen. Waarschijnlijk weer een man die aan de oorsprong van deze verplichte kaalpluk ligt. Want zo voelt het voor mij, een verplichte kaalpluk! En wij, vrouwen,  volgen allemaal blindelings. We willen zoveel mogelijk beantwoorden aan het algemeen geldende beeld van ‘de perfecte vrouw’ en doen dan ook alles wat nodig is om niet al te veel op te vallen in de kudde van de gladgeschorenbenenvrouwen.  Want perfect zijn, dat willen we toch allemaal hé? Zonder ons af te vragen of het ook anders kan…

De argumenten die zijn bedacht om dit foltergedrag in te stellen, die raken bovendien nog kant nog wal:

Hygiënischer??? Mijn botten….we douchen toch dagelijks….en de tijd dat ons lichaam de thuisbasis was van allerlei ongedierte (schurft, luizen,…) is toch voorbij?

Om te voorkomen dat er op die doorgaans warme plekken bacteriën gaan nestelen met mogelijke ontstekingen als gevolg??? Zal ik eens wat zeggen?  Volgens mij hebben vrouwen die zich veel scheren meer last van ontstekingen ten gevolge van ingegroeide haartjes dan die enkele vrouwen die het aandurven om zich niet te scheren.

Esthetischer???? Wat kan er nu esthetischer zijn dan een gewoon menselijk lichaam zoals het oorspronkelijk bedoeld is? Ik snap er niets van.

Zelf ben ik een ‘gelegenheidsscheerder’. Kleedje of rok aan betekent gladde benen, broek aan dan hoeft het niet noodzakelijk voor mij. Je kan dus stellen dat ik ook een kuddedier ben omdat ik het lef niet heb om anders te doen dan de anderen. Zwak dus, heel zwak van mij en dat besef ik.

Hetzelfde met het dragen van een bh.

Omdat je kleding dan beter past??? Had het niet omgekeerd moeten zijn? Had de kleding niet aangepast moeten zijn aan het natuurlijke vrouwenfiguur? Dit is de omgekeerde wereld!

Omdat je borsten sneller gaan doorhangen??? Een borst is vetweefsel met wat klierweefsel, er zit helemaal geen spier in. Enkel het ligament van Cooper (naast en onder de borst) geeft wat vorm en steun. Door het dragen van een bh wordt de ontwikkeling van het ligament trouwens verhinderd en krijg je uiteindelijk het omgekeerde effect.

En weet je wat dat ons, vrouwen, allemaal kost, een bh dragen???  Massa’s geld elk jaar opnieuw, tenzij je liefhebber bent van het bruinig ondergoed dat de bomma op de markt koopt natuurlijk. Ik heb eens zitten tellen. Ik moet wel bekennen dat ik een speciaal gevallene ben. Nee, ik ga niet goochelen met cijfers en letters maar laat ons zeggen: kleine omtrek en goed gevuld  😉 . Ik kan dus niet zomaar bij Hunkemöller binnenstappen want daar hebben ze mijn maat gewoon niet, dus moet ik verplicht naar een speciaalzaak. Stel dat ik 2 bh’s per jaar koop van €80 à €100, gewoonlijk nog een bijpassende slip €30. Dat maakt samen €220 à €260/jaar. De mannen die niet gedaan hebben wat ik hierboven vroeg en nu toch nog aan het meelezen zijn schrikken zich vast een bult van die prijzen! Daar kan je al eens heel goed van uit eten gaan, nietwaar? Of zelfs 5 maal op weekend gaan met een bon van de Flair….

En ik zou me veel vrijer voelen zonder bh, minder ingebonden, beter kunnen ademen….

Maar ja, we doen het allemaal, ik ook, omdat we kuddedieren zijn en te zwak om ons buiten de kudde te begeven. Want dan word je raar bekeken, er wordt over je gepraat… en dat willen we niet. Dan krijg je al gauw  de stempel van: geitenwollensok, naïef, wereldvreemd, alternatieveling, zweefteef,…

Maar zijn het net niet deze mensen die getuigen van een sterke wilskracht door tegen de algemeen geldende regels in te gaan en net even buiten de lijntjes te kleuren? Daar is echt wel een sterke wil en  een portie doorzettingsvermogen voor nodig.

Spijtig dat de geitenwollensokvrouw eerder een uitzondering is in onze samenleving. Ze zijn met te weinig om van een kudde te kunnen spreken….Was dit niet zo dan zou ik met alle plezier van de kudde van de gladgeschorenbenenvrouwen naar de kudde van de geitenwollensokvrouwen overlopen, gegarandeerd!

Bij deze maak ik een diepe buiging en betuig mijn diepste respect aan de geitenwollensokvrouwen!!! Die hebben tenminste lef!

One comment

  1. 1 reactie !!! weg met de bh ! lekker vrij , geen pijnlijke drukkingen meer !!!
    We gaan ervoor Els !!!
    morgen BH loze avond hier bij ons …………………..zonder falen
    groetjes
    bh loze buur xx 🙂

Geef een reactie

