Wat brengt 2014?

20140105-203015.jpg

°Bij het ontmantelen van mijn overvolle kerstboom zullen er ook dit jaar ongetwijfeld weer enkele kerstballen sneuvelen. Hopelijk niet die mooie, oude exemplaren van de bomma…
°Een vaste waarde is ook het jaarlijks terugkerend jojo gewichtseffect van onze kat, de Mozes. Hij zal ergens in juni zijn overtollige winterkilo’s verliezen om in oktober weer een dik winterhangbuikje te kweken dat van rechts naar links wiebelt als hij loopt, grappig om zien.
°Onze mobilhomevakantie zal ongetwijfeld positiever verlopen dan in 2013, kan niet anders!
°Ons huis zal er nog altijd even rommelig bij liggen, ik blijf weigeren om een poetsvrouw in dienst te nemen. Geen vreemd volk onder mijn dak!
°En de lakens op ons bed zullen er weer te lang blijven opliggen, ik ben namelijk niet de perfecte huisvrouw zoals mijn vriendinnen Ingrid en Carine dat wel zijn (ook al zeggen ze zelf van niet).
°Ik zal weer honderden plannen maken in mijn hoofd goed wetende dat ik de centen niet heb om ze uit te voeren. Zoals het terras overdekken, een boom planten, een buitensalon, bureau inrichten, behangen, parket schuren, sauna plaatsen, buitenmuren schilderen,….Kortom een volledige renovatie van ons stulpje. Ik kan misschien wel eens overwegen om ons huis kandidaat te stellen voor “the ultimate house make-over” als dat zou bestaan…
°Ik zal hem nog altijd even graag blijven zien, mijnen Eric, het is geen Tom Cruise of Leonardo Di Caprio, maar hij heeft handen aan zijn lijf, hij is lief en het belangrijkste, hij doet me steeds weer lachen!
°Mijn moeder zal ongetwijfeld een paar keer per week aan onze achterdeur staan met een Ijsboerke doos met daarin de lekkerste vers gemaakte soep van de hele wereld.
°Ook dit jaar zal ik geen Bob sleutelhanger kunnen bemachtigen, de politie blijft het vertikken om mij eens te laten blazen.
°Goede gewoonten, zoals mijn handstrijkje, blijf ik trouw verderzetten.
°Ik zal tientallen keren morsen op mijn kleren, op het tafellaken, op de grond, noem maar op, en vervolgens dat gebrek proberen te rechtvaardigen door te zeggen dat het erfelijk is en dat ik er echt niets kan aan doen.
°Zoals elke avond zal mijn hoofd weer loodzwaar worden (hoe kan dat nu? Met slechts 1 hersencel 😉 ) wegzakken en zal ik in slaap vallen voor het televisietoestel, dit tot grote ergernis van mijn huisgenoten.
 °Ook bij Albert zal alles zijn gewone gangetje gaan, al hoop ik dat ik af en toe eens een boeiende uitdaging voorgeschoteld krijg.
°Ik zal blijven schrijven, wat moet ik anders met al dat denkafval in mijn hoofd, ik kan het daar toch niet laten rotten?  😉
 
 
Algemeen besluit: het nieuwe jaar heeft niet veel spectaculairs in petto voor mij….en zo is het goed, zo ben ik tevreden. Al is er in mijn leven natuurlijk altijd wat ruimte voor onverwachte, positieve gebeurtenissen….wie weet?!
 
 
2 comments

  1. Ongelooflijk Elske waar jij toch altijd die vlotte teksten vandaan haalt !! Het blijft een plezier om te lezen ! Keilief dat je Ericske toch de ideale man is voor jou !! XXX

Geef een reactie

