en toen ging het licht uit

images

Voor mij althans. Even was ik helemaal weg van deze wereld. Ik voelde het al opkomen toen ik uit de badkamer kwam: tintelingen over gans mijn lichaam, en zweten man, zweten,…ni te doen. Ik had al een vermoeden van wat er zou volgen. Dus wilde ik zo snel mogelijk gaan zitten of liggen op de koude keukenvloer. Dan zou het wel overwaaien, dacht ik.
En dan, dan weet ik niets meer… Ik werd wakker volledig uitgestrekt, op mijn buik, armen naast mijn lichaam. In de verte hoorde ik mijn dochter roepen: ‘mama, mama’.  Ik kwam stilaan weer bij mijn positieven en opende mijn ogen…….het besef dat ik flauw gevallen was begon tot me door te dringen. Al liggend bracht ik mijn hand binnen mijn gezichtsveld. Enkele vingers waren bebloed. Ik voelde nergens pijn. Nog steeds languit liggend op de vloer, draaide ik mijn hoofd de andere richting uit. Mijn kin, wat was er met mijn kin? Ze begon te bonzen. Waar mijn kin de grond raakte was er een uitgesmeerde veeg bloed…en een pijnlijk gevoel begon op te komen. Mijn partner die intussen gehurkt naast mij zat vroeg of ik recht kon komen. ‘Nee, laat me nog even liggen, het is o.k.’.
Blijkbaar hadden mijn hersenen even de stekker uit het stopcontact getrokken en mijn lichaam moest noodgedwongen volgen. Zo belande ik wat vlugger dan verwacht op de keukenvloer. En dat kwam blijkbaar hard aan, het bloed drupte van mijn kin waar een ferme snee in zat. Later bleek een de oorzaak van dit alles een te lage bloeddruk te zijn. Niet ongewoon dat tijdens het genezingsproces de bloeddruk wat lager is dan normaal, had de dokter gezegd bij de laatste controle.

Nu, de dag nadien meet ik de schade op: mijn kin is flink gezwollen en lijkt wel 2 cm langer geworden te zijn, nu nog een wrat met een zwarte haarpijl erop, een bezemsteel tussen mijn benen, nog wat vlieglessen  en dan ben ik ben volledig klaar om toe te treden tot de orde der heksen!

9 comments

    1. Ja Ingrid, ik zie er niet uit! Voorlopig mag ik het huis niet verlaten van Eric. Hij is bang van wat de
      mensen zullen denken. En een donkere bril opzetten helpt niet in dit geval he? Maar we blijven positief! 🙂

  1. Lijkt me bangelijk om zoiets mee te maken! Dan heb je nog geluk gehad, voor hetzelfde geld val je met je hoofd ergens op en is het veel ernstiger! Misschien toch opvolgen via de dokter? Beterschap!

    1. Bedankt
      En ja hoor, je hebt gelijk. Ik heb normaal hypertensie maar ben al 10 jaar stabiel met dezelfde medicatie en ga elke 3 maanden op dokterscontrole. De schommelingen die zich nu voordoen zijn een gevolg van de longontsteking die nog niet helemaal uit mijn systeem is. Voortaan meet ik terug 2/dag mijn bloeddruk om te voorkomen dat dit weer gebeurt.
      Maar maak je geen zorgen, ik zorg wel dat ik terug tiptop in orde ben tegen dat wij samen die ballonvaart maken. Want dan wil ik zeker geen val riskeren…. 🙂

Geef een reactie

