photochallenge 52 weeks 4/52

SAMSUNG DIGITAL CAMERA

Sinds 1865 wordt noordelijk Beerse doorkruist door het  kanaal Dessel-Schoten. Bij het graven van het kanaal stootte men op kleilagen die de industriële ontwikkeling van Beerse zouden inleiden. Later hier meer over. Nu kan langs de oevers  heerlijk wandelen, fietsen of zelfs vissen.

Over de foto zelf: niks foefelare, niks trukare, niks filters, niks nabewerking, alles naturel! Op een vroege, blauwe ochtend….ziet Beerse er echt zo uit. Ik weet het, de foto op zich, is niet veel bijzonders. Maar het ontbrak me aan de nodige fut om een mooier plekje op te zoeken.

In dit geval is de kleur wel veelzeggend  want ik voel dat het eraan zit te komen: de winterblues… Of beter, ik voel dat ik er midden in zit.

Weinig zonlicht, of zoals verleden jaar rond deze tijd een vitamine D gebrek, misschien de nasleep van de pas meegemaakte longontsteking, een late Blue Monday, of een combinatie van alle voorgaande factoren, ik weet niet wat de oorzaak is.

Maar ik voel me depri, futloos, mijn ogen verkeren tot ’s middags in slaapmodus, ik verlang naar de zon…

Vandaag kreeg ik van een collega te horen dat ik, ‘om het op een mooie manier uit te drukken’ zo zei ze letterlijk, er ‘bleek uitzag’… Eigenlijk durfde ze me niet zeggen dat ik er lijkbleek, ziekelijk wit,  doodsbleek, spierwit, flets en kleurloos uitzag. Die BB cream van Garnier die ik vanmorgen op mijn bleke voorgevel smeerde had dus niet gedaan wat hij beloofde. Thuis gekomen heb ik de bewuste tube gekleurde dagcrème er nog eens bijgehaald, en ja, er stond toch wel degelijk te lezen: “Miracle Skin Perfector”. Dames, laat je dus niet vangen aan die reclame van Garnier! Het werkt niet! Helemaal niks mirakel!

Omdat het einde van mijn eigen donkere tunnel nog lang niet in zicht is zal ik mijn lome lichaam eens in beweging zetten om door die ellendige regen naar de apotheek  fietsen en een vitamine D kuur te gaan halen,  misschien  kan ik dan ook een beurtje onder de zonnebank meepikken.

Excuses voor mijn depressieve toon, dat is mijn gewoonte niet, volgende keer ga ik er terug positief er tegenaan  🙂 Beloofd. Op 21 maart is de winter immers voorbij. Nog 48 dagen te gaan…

24 comments

  1. Ik vind het een mooie foto, met dat water en die blauwe schakeringen en oh ja, zooo herkenbaar 😉
    Is het niet typisch voor deze tijd van het jaar om je futloos te voelen ? Hopelijk krijgen we geen échte winter meer en wel terug een échte lente. Dat zal iedereen goed doen.

  2. Je gemoedstoestand beïnvloed ook duidelijk je waarnemend oog 😉 De foto is prachtig.
    En jij, neem maar even rustig de tijd voor jezelf. Jammer het niets voor jou is, maar een hotstonemassage zou heel goed voor je zijn nu….

    1. Bedankt Marion!
      Een hotstonemassage? Ik mag er niet aan denken. Geen gefriemel en gepruts (door anderen dan mijn partner) aan mijn lijf, kan er echt niet tegen. Ten hoogste sauna en jacuzzi, daar stopt wellness voor mij. En ja, de kapper en de dokter zijn ook toegestaan. 🙂

  3. Niks speciaal, deze foto? Ik vind hem juist bijzonder knap. Doet dromen, fantaseren,..
    Troost je, dat lome gevoel heb ik ook (trouwens altijd in dit seizoen). Over de middag was er een streepje zon – ik heb van mijn middagpauze geprofiteerd om er volop van te genieten tijdens een wandeling.

  4. Tja, er is natuurlijk maar één remedie tegen winterdepressie: elke dag vroeg opstaan, de hele dag foto’s maken en ons vervolgens Oh en Ah laten roepen.
    Nee hoor, ik mag daar niet over oordelen. Ik heb er zelf gelukkig geen last van.

    Enne… over dat in jezelf geloven: jij bent de fotograaf en daar heeft niemand iets van te vinden. Je ziet iets, hebt daar een gevoel bij en drukt af. Dat is het hele eiereneten. De meeste mensen zien niet eens waar ze langslopen of -fietsen. Nee hoor, maak je daar maar niet druk over. En als je je wilt verbeteren, kijk dan met een kritische blik naar andermans foto’s en stel jezelf de vraag waarom je die foto nou zo mooi vindt of waarom er niets van klopt. Als je dat ziet, is de helft al binnen. Daarna is het een kwestie van kopiëren of uitproberen.
    De lente komt er al weer aan! 😉

    1. Iedereen die aan de fotochallenge deelneemt is bij deze gewaarschuwd. Ik zal voortaan met een bijzonder kritisch oog jullie foto’s bekijken om mezelf te verbeteren. Op naar de top! En op naar de lente!

  5. Ik vind het een superfijne foto! De kleuren zijn prachtig. En kleuren de dag beter dan eender welke creme. Dat geloof in jezelf mag je zeker hebben. Samen met die vitaminekuur zal het je laten stralen! En ondertussen tellen we samen af naar de lente!

  6. Mooi vastgelegd, een blauwe ochtend langs het water… Water trekt mij aan. Ik ga graag fietsen, lopen, wandelen, uitrusten… langs een waterloop. Ik wandel ook graag langs de zee. Geen idee vanwaar dit komt, misschien uit mijn jeugd, ben opgegroeid langs de Damse Vaart.
    Ondertussen heb je toch al 7,7% van de photo challenge achter de rug! Nog even voor die onderscheiding (en die ballonvaart met mij) in beeld komt 😉

    1. De waterkant trekt mij ook aan, zolang ik maar niet in het water moet….kan wel zwemmen maar ben bang om te verdrinken 😦
      7,7% afgewerkt , ni slecht…maar het is de ballonvaart die mij het meest motiveert! 😉

  7. Ja Elske het is ,zoals iedereen zegt, een supermooie foto !!! Ik hoorde het gisteren al van je buurtjes dat je je niet zo goed voelde …maar Elske toch 😦 ! Hopelijk doen de vitaminen snel hun werk ! Vlug beter worden he ! Tot gauw !

    1. Hey Carine, kom net van de dokter. Oorzaak van dit alles is weer een beginnende longinfectie en een gescheurde tussenribspier. 😦 Dus weeeer antibiotica. Volgende week nieuw onderzoek. Ik bel nog wel…
      En ja die foto, blij dat ge ze goed vindt. Nog 48 te gaan…

  8. Ik vind hem ook mooi, al ben ik eerlijk gezegd een grotere fan van de warmere kleuren in foto’s. Maar het is precies wat zegt: dat is er nu even niet….. Misschien doet een zonnebankje pakken ook wonderen, mijn moeder zei dat ze er iig ontzettend van opgeknapt was 🙂

Geef een reactie

