photochallenge 52 weeks 5/52

Ramp o ramp…en dat net voor de deadline van de photochallenge.

Jullie hebben het vast ook gemerkt: gisteren heeft de zon een uurtje geschenen. Dus dat leek mij het uitgelezen moment om op fotojacht te gaan voor de uitdaging van week 5. Geestelijk was ik er totaal klaar voor, enkele goede ideeën in mijn hoofd en een open geest, klaar om deel 5 van de challenge te volbrengen dus. Ik trok mijn wandelschoenen aan, hond aangelijnd, kakzakjes en fototoestel mee. De  zon die mijn rug verwarmde, de gezonde Beersiaanse lucht in mijn neus, op naar de mooiste plekjes in Beerse. En of ik ervan genoten heb! Bovendien het leverde mij een mooie foto oogst op…amai…zo schoon…ge moest eens weten…maar spijtig genoeg kan ik ze niet laten zien. Ik moet ze per ongeluk gewist hebben. Vloek, vloek, kwaad op mezelf.

Vermits ik over een groot probleemoplossend inzicht beschik (heeft men mij ooit na een sollicitatieproef bij Colruyt gezegd, ondanks de lovende woorden ging ik toch elders werken haha) zullen we dat talent maar eens aanwenden hé. Ik ben eens gaan snuffelen in het fotoalbum ‘wandelen-natuur’ dat op mijn computer staat. Eigenlijk durf ik het bijna niet meer zeggen maar we gaan wéér eens de beestige toer op. De laatste keer, ik beloof het!

Even wat uitleg bij de collage, van linksboven naar rechtsonder:

De  Beersiaanse ‘boomkip’. Speciaal ras, vooral te zien aan de bosrand. Slapen hoog in de bomen.

De kleine bonte specht

Een winterkoninkje

Kraakje Pluimstaart de eekhoorn

Een groep wilde reeën, vrij gemakkelijk te observeren als je hun favoriete plekjes kent. En, sssst…, ik ken ze! Meestal bij zonsopgang en zonsondergang op de grasrijke gronden aan de bosrand. Deze groep zou, naar ik vernomen heb,  al flink uitgedund zijn door stropers. Zonde toch?

De vos heeft hier ook terug zijn intrede gemaakt. Ik heb het geluk gehad er eentje op foto te kunnen vastleggen, echt een toevalstreffer!

En de alom gekende koolmees

Afbeelding

10 comments

  1. Zoals ik bij Nachtbraker al schreef: we “besmetten” elkaar want blijkbaar is elke deelnemer bezig het dierenbestand in kaart te brengen… Subthema “dieren” hahaha… Mooi die vos, maar het lijkt een beetje een opgezet exemplaar 🙂

  2. Dat had ik van jou niet verwacht Nachtbraker! Dacht dat jij, als Nachtbraker zijnde, zeker op de hoogte was van het nachtelijke leven van de vos. 😉 Dubbeldiepe teleurstelling!

Geef een reactie

