wachtwoord?

Password Protection by Darry D

Ik wil graag even polsen bij mijn medebloggers naar hun ervaringen i.v.m. het plaatsen en het lezen van berichten die beveiligd zijn met een wachtwoord.

Na het plaatsen van dergelijke beveiligde post (mijn eerste) kreeg ik slechts 1 aanvraag om het wachtwoord te vragen. Durft men het niet te vragen? Zelf heb ik nog nooit een wachtwoord aangevraagd. Soms zou ik wel willen maar ik heb dan altijd het gevoel dat de schrijver denkt dat ik nieuwsgierig ben, dat ik in haar/zijn leven wil gluren. Op één manier is dat natuurlijk wel zo en daar voel ik me niet 100% gerust over. Dus doe ik het niet. Hoe doen jullie dat? En hoe voelen jullie je daarbij?

Ik heb er al aan gedacht om het wachtwoord gewoon door te mailen aan diegenen van wie ik graag zou hebben dat ze het betreffende logje lezen.  Goed idee of niet?

Zelf verkies ik dat mijn beveiligde berichten ook gelezen worden, zoniet zou ik de zichtbaarheid op ‘privé’ instellen, nietwaar? Dus aarzel niet om me het wachtwoord te vragen hé!

els.verfaille@telenet.be

20 comments

  1. Ik kom wel vaker blogs tegen waar je een wachtwoord nodig hebt om een deel van de site te bezoeken. Ik zoek er niet zoveel achter, maar aangezien er al zoveel te lezen valt besteed ik eigenlijk geen aandacht aan die beveiligde gedeelten. Ik vind het vooral teveel moeite. 😉 Bovendien bestaat de kans dat je nul op het rekest krijgt, en dan schiet ik er ook niks mee op.

    1. Inderdaad soms in het druk in blogland en kom ik er ook niet toe om alles te lezen.
      Het wachtwoord komt eraan zonder dat je er moeite hebt voor moeten doen Cornutus! Maar het verplicht jou ook niet tot lezen, hé.

  2. Man man man, ik had zelfs nog niet eens gezien dat je een logje met wachtwoord had. Op de drukke dagen lees ik enkel de logjes die via mijn mail binnenkomen en blader ik snel door die via wordpress reader. Op die drukke dagen vraag ik dan ook geen wachtwoorden op…

    1. Heb het eens nagekeken. Blijkbaar is een beveiligde post niet zichtbaar in de reader. Diegenen die per mail geabonneerd zijn krijgen wel een mail. Ik weet dat zeker omdat ik op mezelf geabonneerd ben. Toppunt van narcisme hé? 🙂

  3. Ik heb de beveiligde post ook gemist. Maar ik vind het wel een goed idee om de personen waarvan je wilt dat zij de post lezen, het wachtwoord te sturen. Zelf zou ik er ook niet om vragen, vanwege dezelfde redenen die jij geeft. Maar ik ga er bovendien ook vanuit dat het niet voor mijn ogen bestemd is, aangezien het niet op publiek staat.

    1. Sherita, heb je er al eens aan gedacht dat een mogelijke reden om een bericht te beveiligen ook het afschermen van informatie voor slechts enkele mensen kan zijn? Kinderen, familie, werkgever… Als je hen het wachtwoord niet doorgeeft weet je ook zeker dat ze dat bericht ook niet te zien krijgen.

  4. Beveiligde blogs komen niet in de reader, wel in je emails (als je dat ingesteld hebt).Ik had zelfs nog niet gezien dat je een beveiligde gepost had. Zelf geef ik wachtwoorden aan wie ze vraagt, zo simpel is het. Maar soms heb ik ook wel wat aarzeling om zo’n mailtje te sturen met het verzoek voor een wachtwoord. 🙂
    Dus mijn advies is altijd: gewoon een mailtje sturen.

    1. Inderdaad, heb gezocht en gevonden hoe je dat kan instellen. Onmiddellijk wat zaken op orde gesteld in mijn volglijst 🙂
      Het wachtwoord zit intussen in je mailbox.

  5. Heb altijd het idee dat blogjes met een wachtwoord specifiek voor een groepje ‘ingewijden’ bedoeld zijn en wil niet als een ‘curieuzeneuze’ overkomen, vandaar dat ik nooit om het wachtwoord mail. Mocht dit niet zo zijn mag je me altijd het wachtwoord sturen. 😉

  6. Ik heb idd gewoon al mijn volgers in die tijd een mail gestuurd, maar zit nu te bedenken dat mijn nieuwe volgers dus geen wachtwoord hebben. Anyways zou ik jouw wachtwoord mogen? Als je wil mag je de mijne ook hebben hoor 🙂

  7. Hehe. Nu ben ik ondertussen ook wel nieuwsgierig geworden… Je mag me ook altijd mailen. Al vraag ik me dan af: Vind je dat dan niet vervelend als je eens een paswoord moet weigeren aan iemand?

  8. ik ben ook soms wel terughoudend als ik een blogje merk met een wachtwoord. Net als je zegt denk ik soms dat men me een curieuzeneus vindt (en ze hebben daar waarempel nog gelijk in ook! 🙂 )

Geef een reactie

