als het kriebelt…

1010260_493352800742590_687148771_n

Als het kriebelt…moet je sporten?  Nee, niet echt mijn ding. Ik fiets elke dag 5 km naar mijn werk en 5 km terug, doe een stevig wandelingetje met de hond en daarmee is de (sport)kous af. Je zal mij hier niet doelloos door de wijk zien joggen, allemaal verspilde energie! Ik moet altijd stiekem lachen met mensen die gaan fitnessen en de auto nemen om zich naar de fitness te verplaatsen. Bouw beweging in in je dagelijks leven, dan hoef je toch niet te gaan fitnessen? Tot hier de rechtvaardiging van mijn onsportief gedrag.

Als het kriebelt…moet je studeren?  Ja, helemaal mee eens.

En het kriebelt weer bij mij! Ik voel weer die drang om dingen te leren, om informatie op te doen, om leerstof te absorberen.

Maar mijn probleem is: wat wil ik studeren? Ik heb echt geen idee.

Ideaal zou zijn dat ik het diploma kan gebruiken in mijn job….kaasmeester misschien….of noemt men dat -meesteres? In dat geval haak ik af want ik ben voorstander van de zachte aanpak   😉

Wijn weet mij ook wel te boeien. En dat geldt niet alleen voor het ‘proef’gedeelte zoals ik jullie al hoor denken. Ik zou er graag meer over weten. Bereiding, oorsprong, wijnkastelen, soorten,…alles rond wijn boeit me.

Met fotografie zou ik ook wel wat kunnen doen in mijn schaarse vrije tijd. Die financiële investering is waarschijnlijk wel groter.  Ik vrees dat ze gaan me gaan uitlachen als ik daar met mijn oud Samsung cameratje aankom. Hopelijk haalt het alsnog week 52 van de photochallenge   🙂

Pff…  Misschien eens opzoeken welke cursussen er waar gegeven worden. Maar het is net niet het goede moment, denk ik. Vele cursussen zijn in januari gestart, de kans dat ik tot september op mijn honger blijf zitten zit er dik in. Of is thuis leren misschien ook een optie?

Ondertussen kan ik me nog op enkele bibliotheekboeken storten. We zien wel.

4 comments

Geef een reactie

