photochallenge 52 weeks 12/52

Zondagmiddag, even een tussenstop bij de self carwash.

En zo gaat dat dan met een moderne vrouw: die blijft in de auto zitten en manlief staat de auto te poetsen. Niks zo sexy als een werkende man, nietwaar dames? Het fototoestel was ook mee voor het geval dat ik iets bijzonders zou tegenkomen, want ik had nog steeds geen foto voor deze week. De sexy man moet je er maar bijdenken, hij wou niet in beeld met zijn inmiddels wet t-shirt   🙂

SAMSUNG DIGITAL CAMERA

Plots merkte ik op de achtergrond dat grappige beeld op. Hoe kon ik dat vergeten? Vermits het thema ‘kunst’ reeds eerder deze week werd aangesneden ga ik er even op door met dit ‘girafkonijn’.

Naast Venetië heeft Beerse ook zijn biënnale. 🙂  In de gemeentelijke parken kan je ’s zomers verschillende moderne kunstwerken komen bewonderen. Er is zelfs een speciale wandelroute uitgestippeld en een begeleidende brochure is verkrijgbaar bij de toeristische dienst.

SAMSUNG DIGITAL CAMERA

Wie over de Antwerpse weg in Beerse rijdt heeft het zeker al zien staan, uitkijkend over de sportvelden, vlak aan het zwembad en onze drukbelopen Finse looppiste. Op de achtergrond zie je  één van de twee staande wippen van de handboogclub. Ja, ja, in Beerse wordt er druk gesport!  

In 2005, dacht ik, maakte dit konijn deel uit van die tentoonstelling. De gemeente besliste om één beeld aan te kopen. De keuze lieten ze over aan de kinderen van de lagere scholen. En natuurlijk werd met grote meerderheid van stemmen voor aankoop van het girafkonijn gekozen. Hoe kon het ook anders..

Het beeld is van de hand van de Nederlandse André Boone. Ik heb er even gaan aan voelen, het is van metaal. En het bijt niet. Om jullie een indruk te geven van de grootte: het is ongeveer 180 cm hoog zonder sokkel.

11 comments

  1. Wel, ik vind dit een mooi beeld, door het contrast van een giraffenvel over het konijn heen. De finse piste.. die komt er binnen een twee jaar in mijn stad ook. Ik ben benieuwd of dat goed loopt.

    1. Ik zou het niet weten, Brubeck, ik kan met moeite 100m lopen denk ik. Maar het stapte wel lekker zacht. Fietsen, daarentegen, dat ik kan als de beste!

  2. Het mag vreemd klinken maar ik vind het jammer dat die sexy man het beeldgewijs liet afweten.
    Het girafding vind ik persoonlijk niet indrukwekkend qua kunstwerk, maar wel goed gevonden.

Geef een reactie

