verslaafd

Ja Nachtbraker, je hebt me wat aangedaan. Nu ben ik verslaafd! Jouw schuld!

Voorheen was ik een heel rustig bloggertje, postte af en toe iets, reageerde nauwelijks op de posts van anderen, maar nu… 

Het bloggen heeft me helemaal in z’n greep. En dat sinds de photochallenge die jij gestart bent. Het lijkt er sterk op dat het mijn nieuwe hobby geworden is. Of verslaving? Want elke dag moet ik wel even een kijkje kunnen nemen.

Meteen ben ik ook in een groep toffe bloggers terecht gekomen. Dat werkt motiverend, natuurlijk. Na die maanden dat we nu met de challenge bezig zijn begin je elkaar toch een heel klein beetje te kennen hé. Je weet hoe iemand zal reageren, wat je van hem/haar kan verwachten. Ook de toon (als je daar kan van spreken) waarop geschreven wordt is redelijk voorspelbaar.

Ik wil de mensen niet in hokjes plaatsen maar toch begin ik de mensen in te delen: de eeuwige optimisten, de emotionelen, de zagers en klagers,…  Stuur me nu geen reactie in de aard van: en bij wie heb je mij ingedeeld? Daar geef ik geen antwoord op  🙂 Ik respecteer ieder zijn eigenheid!

Enkel het visuele aspect blijft wat achterwege en mis ik soms wat. Wie er aan de andere kant zit blijft een raadsel. Onbewust ben ik me bij de anonieme bloggers of diegene waar er geen foto van te zien is, toch een beeld gaan vormen. 

Zo zijn alle mannelijke, anonieme bloggers grijs, kalend, gladgeschoren, en zijn ze de trotse bezitter van een gastronomiebuikje.  🙂  , het zijn mannen uit de zakelijke- of  IT wereld. Allen van iets rijpere leeftijd, 40plusser laat ons zeggen. Arbeiders zie ik niet direct een blog onderhouden. Afwijkingen op dat beeld gelieve zich te melden, dan pas is mijn beeld wel aan.

De vrouwen, ja, die groep is verscheidener. Veel jonge meisjes, ook zakenvrouwen en kantoorvrouwen. Weer weinig arbeiders. Leeftijd ligt veel lager dan bij de mannen. Dat betekent meteen ook dat ik met mijn 48 jaar mezelf bij de oudste, bloggende vrouwen plaats.

Soms twijfel ik wel eens of iemand iets serieus meent of dat het met een lach geschreven is. Wanneer je praat is dat natuurlijk wel duidelijker.

Wat de ideeën betreft, die blijven binnenstromen in mijn bovenkamer, ik heb steeds een tiental berichten, al dan niet afgewerkt,  onder ‘concept’ staan. Ik vraag me af of andere bloggers ook spullen in ‘concepten’ plaatsen en hoe lang ze daar gemiddeld blijven voor de uiteindelijke publicatie volgt?

Wil je geloven dat ik het nu al spijtig vind dat de challenge over 40 weken afgelopen zal zijn?

21 comments

  1. Graag gedaan hoor 🙂 Ik hoop dat je de kans zult krijgen om een aantal bloggers in het echt te ontmoeten. Bloggers zijn héél sympathieke mensen 😉 Trouwens, ik heb geen gastronomiebuikje, maar een sixpack. Dus stuur het beeld dat je van mij hebt nu maar bij :-p

        1. Laten we dat bewaren als voorspel op de prijs die ik ga winnen met uw photochallenge (zie uw reactie bij mijn eerste foto) Of dacht je dat ik dat al vergeten was? 😉

  2. Haha. Weet je waar ik vandaag zat aan te denken?… Zou er een vervolg komen op de fotochallenge? Wat zou dan het nieuwe onderwerp kunnen zijn?
    En ja, dat bloggen is inderdaad wel verslavend. Vooral het lezen van wat andere mensen schrijven vind ik fijn. Mijn eigen blog, daar sukkel ik nog wat mee. Meestal zet ik in één keer een heel deel berichten klaar om in de toekomst te laten verschijnen. Ik vraag me vooral vaak af of het eigenlijk wel boeiend genoeg is om er andere mensen mee lastig te vallen. 🙂
    Je post van vandaag was weeral een heel fijn stukje tekst om te lezen. Ik hoef mijn beeld van jou voorlopig nog niet bij te stellen. Ik stel me een rustige, toch nog jonge (in verhouding tot de effectieve leeftijd) vrouw voor – compliment dus hé. Zeker en vast dynamisch. Vrolijk en zeer fijn gezelschap. Moeilijk op te jagen en zo. Een meester in het relativeren en genieten van het leven. Zeer jammer dat Turnhout niet bij de deur is…

    1. Dank je wel voor die berg complimenten, Els.
      Jouw blog is toch leuk, luchtig, zeer gevarieerd…niet aan jezelf twijfelen dus!
      Dat ik rust uitstraal moet ik wel eens meer horen. Dan moet ik eens hard lachen, want dat is enkel maar aan de buitenkant. Vanbinnen, daarentegen…je moest eens weten…
      De rest van wat je schrijft benadert redelijk goed de waarheid. Dat ‘goed gezelschap’ laat ik aan anderen om te beoordelen. En ja, we wonen inderdaad een eind van elkaar.

    1. He ja, je hebt gelijk! Nachtbraker zal een nieuwe aanvraag moeten indienen.
      Tussen de regels door meen ik te lezen (vrouwen zijn daar immers goed in) dat jij wel een beetje jaloers bent op Nachtbrakers sixpack? 😉
      Het spellingsfoutje heb ik inmiddels aangepast.

    1. Verdorie toch! Dat vind ik nu spijtig. Volgende keer vraag je mijn tel nr of stuur een email dan zet ik ze voor jou opzij. Echt doen he! Die kommetjes waren inderdaad mooi, ik heb nog getwijfeld. 🙂

  3. Hmm, een fijne blog en ik herken de “verslaving”. Bovendien leer je eigenlijk veel mensen kennen maar eigenlijk ook weer niet. Soms kennen we elkaar beter dan vrienden van elkaar weten denk ik soms. Ik vraag me af waar je me bij ingebeeld hebt. Zelf zou ik denken bij de klagers en zagers; zo voel ik het zelf wel (eens) aan.
    En wat je voorstelling van me is: Ik ben niet grijs, niet kalend, niet gladgeschoren, niet brildragend en zeker geen bezitter van een gastronomiebuikje, maar wel uit de zakelijke- of IT wereld.
    Ik beloof dat als ik in Turnhout in de AH kom ik me kenbaar zal maken aan jou. Zover is dat ook weer niet van waar ik woon 🙂
    Had ik al gezegd dat dit een leuke blog was ?

    1. O, hoe lief!
      Er begint zich stilaan een beeld van jou te vormen 🙂
      Om je gerust te stellen kan ik je wel zeggen dat ik je zeker niet bij de ‘zagers en klagers’ heb ingedeeld, wel bij de ‘emotionelen’ en nog een nieuwe speciaal voor jou gecreëerde categorie de ‘interessanten’ 🙂

      1. …en met die laatste zin kan mijn komende weekend al niet meer stuk. Trouwens met die “emotionelen” kan ik gerust leven. 🙂
        Ik denk erover misschien een van de volgende weekenden toch eens in de AH van Turnhout te komen winkelen 🙂 🙂

  4. Welkom in de wondere wereld van het bloggen Els 🙂 Dit alles wat je hier omschrijft is waarom het bloggen zo leuk is. Tenminste waarom ik al ruim 5 jaar (jemig wat vliegt de tijd….) compleet verslaafd ben 🙂

  5. Ik ben een boomlange zelfstandige tuinaannemer (een ARBEIDER, dus) met een dikke bos halflang en wild (vooral als ik uit bed kom) grijzend haar. U zult eens te meer uw beeld van de bloggende medemens moeten bijsturen, vrees ik.
    O ja: ik ben eveneens bezitter van een sixpack. (Bruine Leffe in de koele berging.)

    1. Eindelijk, een man die met zijn handen kan werken 😉 En bovendien nog intelligent is en zin voor humor heeft. Die halflange wilde haarbos nemen we er wel bij, daar valt wel iets aan te doen. Dacht aan knippen, haarrekje of stijltang….En die sixpack van jou..lust ik wel!
      Nee Menck, bedankt om hier ook eens te komen lezen. En dat van je haar, dat was maar een grapje hé!

  6. hahahaha, mooi blogje!
    Ik had het niet beter kunnen verwoorden.
    Jouw beschrijving van mij als bloggende man zit trouwens aardig in de buurt… 😉

    Ik vind het soms ook moeilijk om wat ik voel over een log in woorden om te zetten. Soms worden reacties helemaal verkeerd begrepen en leidt dit tot misverstanden. Ik gebruik daarom ook wel vaak emoticons… 😉

Geef een reactie

