man

261483_543127322382693_1389551737_n

Het begon allemaal toen mijn dochter me volgende vraag stelde: mama, wat vind jij het meest aantrekkelijke lichaamsdeel van de man?

Ja, wat antwoord je dan aan je dochter van 22, hé?  Waar denk je dan aan?  Nee…..DAT zeg je toch niet….toch niet aan je dochter….

Anderzijds is nu ook niet zo dat ik mijn ogen afwend als er iets te zien is hoor. Nee, ik kan wel stiekem genieten wanneer  mijn partner, in zijn niksie, door de slaapkamer, richting lichtschakelaar huppelt omdat ik het licht weer, per ongeluk (zo denkt hij 🙂  ), vergat uit te doen. Het zijn net die kleine dingen die een relatie mooi maken. Oeps, Els, totaal foute woordkeuze. Je weet toch dat mannen daar nogal gevoelig voor zijn   😉  ?

Sorry, kleine afdwaling van mijn gedachten. Wat betreft het aantrekkelijkste lichaamsdeel van de man: een stem, een lach, een maatpak? Dat zijn geen lichaamsdelen.

Eigenlijk heb ik er nog niet over nagedacht. Andere invalshoek proberen: wat maakt dat je voor een man valt? Dat je op dezelfde golflengte zit, humor, een soort van nonchalance die hij uitstraalt, elkaar aanvoelen? Weer geen lichaamsdelen.

Als ik dan toch voor iets moet kiezen ga ik voor de schouders, armen en handen. Deze hoeven niet bepaald gepierd zijn ofzo. Mannelijke armen zien er gewoon, van nature uit, al heel anders dan de vrouwelijke exemplaren. En misschien hou ik nog het meest van deze lichaamsdelen omdat ze, in mijn ogen, zo nuttig zijn. Er is toch geen beter gevoel dan je volledig geborgen of getroost te voelen in de armen van iemand die je graag ziet? Of gestreeld te worden door de handen van je partner?

Ja, dit zou mijn antwoord op mijn dochters vraag worden: schouders, armen en handen. Zeker weten!

 

10 comments

  1. Ik denk dat je idd gelijk hebt met uitstraling en een goed pak (mjammie!) maar lichaamstechnisch is het voor mij bij Jer idd echt zijn prachtig gespierde schouders, mag daar graag naar kijken. En niet te vergeten de ogen….. de spiegels van de ziel 🙂

Geef een reactie

