plog

Het zal wel iets met vrouwelijke nieuwsgierigheid te maken hebben, maar ik kan er toch zo van genieten om even te mogen binnengluren in andermans leven.

Velen gingen mij al voor, nu is het mijn beurt!

Dit is mijn plog (photoblog) van maandag 5 mei 2014.

 

 

SDC10622

4.55u, maandagochtend,  een blik op mijn wekker De toepasselijke spreuk van de dag maant me aan om geen tijd te verliezen! Even lepeltje-lepeltje liggen is er vandaag dus niet meer bij 😦

 

 

 

 

 

 

 

SAMSUNG DIGITAL CAMERA

Goeiemorgen spiegel aan de wand. Goeiemorgen wippers in mijn haar.

SAMSUNG DIGITAL CAMERA

Superfood voor hopelijk een superdag.

 

 

 

 

 

 

 

SAMSUNG DIGITAL CAMERA

35′ later fiets ik langs de Antwerpse stwg richting Turnhout en dit tegen een snelheid dat zelfs mijn fototoestel moeite heeft om te volgen

 

 

 

 

 

 

 

 

SDC10627

12′ nadien ben ik op mijn bestemming. Vroege vogels, die werknemers van Albert Heijn Turnhout, 5.45u en er is al licht in de keet!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

SAMSUNG DIGITAL CAMERA

Eerst even de collega’s groeten, vlug een praatje…

SAMSUNG DIGITAL CAMERA

En dan de grote Mega Els transform truc.



 

 

 

 

 

 

 

 

Β 

 

SDC10643

De computer openen. Bonuslijst (=aanbiedingen), snijlijst en nog ander papierwerk voor de komende dagen printen.

SDC10628

Dit is dus mijn werkhabitat, de verstoog van de deli-kaasafdeling. De lekkerste afdeling van de hele winkel!

SDC10629

En dit behoort ook tot de afdeling: de borrelhapjes en de slaatjes.

 

 

SDC10639

De collega’s zijn al druk in de weer. Aanvullen, bakken,… Ik start ook…Even stevig doorwerken!

SDC10635

Tijd voor een koffiepauze in onze, toch wel gezellige, kantine.

SDC10631

Die latte macchiato heb ik al dik verdiend πŸ™‚ De extra calorieΓ«n werken we er wel weer af.

SDC10641

Nog wat reclame voor onze lekkere Perla koffie.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

SDC10638

Ik ga verder met vlees snijden en zorg dat alles netjes aangevuld is.

SDC10640

Voor de opening van de winkel nog gauw een slaatje kopen en opeten in de kantine.

SDC10636

De Paashaas die we wonnen voor onze goede Paasverkoop wordt vandaag geslacht. Ik heb alvast de witte oren voor mij gereserveerd. Achteraf bleek dat ik niet de enige was met dat idee…iemand was mij voor.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

SAMSUNG DIGITAL CAMERA

12u: de winkel gaat open, de eerste klanten stromen binnen, laat ze maar komen, we zijn er klaar voor!

SDC10649

Intussen zijn de kippen gegrild, ik haal ze uit de oven om warm te verkopen.

SDC10651

Proevertjes worden klaargezet op de toonbank.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

SDC10646

en nog één…

SDC10630

Ik doe nog wat telwerk op de handterminal, bedien klanten en zorg dat alles er netjes blijft bijliggen.

SDC10652

Dikwijls onze handen wassen hoort erbij. Bovendien worden we er regelmatig aan herinnerd hoe de klant ons ziet. Die Nederlanders toch…. πŸ™‚

SDC10653

13u Klaar met werken. De collega die me komt aflossen even briefen en dan huiswaarts op de fiets.

SAMSUNG DIGITAL CAMERA

Ik fiets niet terug via de drukke, lawaaierige Antwerpse stwg., maar via een parallelweg door het bos. Zalig, temidden van de natuur.

SDC10655

Eric heeft vandaag zijn vrije dag en we gaan samen met Doshi naar de dierenarts. Dus hond in de box en weg zijn we.

SDC10660

Dierenkliniek in Beerse.

SDC10656

Eerst even op de weegschaal. 10,2 kg, ze is dus van de slanke lijn.

SDC10659

Op de onderzoekstafel: oren naar beneden, krulstaart zakt, toch wel een beetje bang voor de prik en het onderzoek…

SDC10665

Het was zo’n mooie zonnige namiddag, zonde om recht naar huis te fietsen. We nemen een pauze op een terrasje in het centrum van Beerse.

SAMSUNG DIGITAL CAMERA

Op weg naar huis nog een bokaal luiwijvenspaghettisaus gekocht. Vandaag wordt er uitzonderlijk niet gekookt. Verder nog bespreking van de najaarsreis naar Barcelona. De tafel ligt vol reisgidsen en plannen. Tips steeds welkom!

SDC10672

Platte rust op ons eigen terras. De stoere naast mij wil niet herkenbaar in beeld. Eigenlijk slaapt hij πŸ™‚

SAMSUNG DIGITAL CAMERA

Het is tijd voor de avondwandeling van Doshi. Plasje….flink!

SAMSUNG DIGITAL CAMERA

Ondertussen een sms van een buurvrouw. Wat een vraag, natuurlijk hebben wij zin, wat had je gedacht? Wandeling met Doshi wordt wat ingekort πŸ™‚

SAMSUNG DIGITAL CAMERA

We vallen binnen bij de buren.

SAMSUNG DIGITAL CAMERA

Het was weer een plezante avond! Rond 21.30u keren we huiswaarts.

SAMSUNG DIGITAL CAMERA

22u: dit is het laatste wat ik zie. Morgen terug present om 4.55u. Slaapwel!

 

37 comments

    1. Was wel grappig. Een hele dag met een fototoestel bij de hand.
      ‘Wat doe je?’
      ‘Ik maak een plog.’
      ‘Een wat?’
      ‘Een plog, een blog met foto’s.’
      ‘heu, wat is een blog?’ πŸ™‚

      En ja, je moet het zeker ook eens doen!

  1. Superfijne plog, meer dan geslaagd, zeker met die herkenbare plekjes. Smaakt (om in de termen van je habitat te blijven) naar meer πŸ™‚

    1. Fijn dat je mijn slaapkamer nog herkent Brubeck πŸ˜‰
      Volgende plog in oktober vanuit Barcelona…joepie…ga mijn schade inhalen wat betreft museumbezoek.

        1. Die had ik toen ook al hoor! Maar je was waarschijnlijk afgeleid…
          Nee, het is een wekker app op mijn mini i-pad. Kan ik ook de temperatuur en de weersverwachting op zien (wat trek ik aan?).

      1. Ik heb behoorlijk lang bij de Appie gewerkt. Mijn eerste serieuze baan. Ik heb nog steeds spijt dat ik daar weg ben gegaan. Ik heb veel verschillend werk gehad, van medisch secretaresse tot bijstandsconsulent en kassière. Als ik zou kunnen kiezen tussen die drie: 100% weer naar de kassa.

    1. Toch iemand die het opgemerkt heeft. Ik heb er inderdaad even over moeten nadenken maar het is me gelukt. Fototoestel in rechtse hand, dus niet aan de snijmachine, en de linkse hand stilhouden want de rosbief wordt niet verder geduwd. Het is dus een opname van een stilstaand beeld. Met mijn derde en vierde hand ben ik ondertussen kaas aan het snijden. Tot hier de technische uitleg. πŸ™‚

  2. heerlijk, zo meekijken in een doordeweekse dag voor jou, Els!
    Het verwondert me wel dat je blijkbaar nauwelijks iets doet in de fietswinkel van je man dan?
    Ik zou gerust je omgeving willen verkennen… πŸ˜‰

    Groetjes!

    1. O, jawel Billy! Maar maandag (dag van de plog) is onze sluitingsdag. En als we dan kunnen genieten van een paar vrije uurtjes samen doen we dat ook. Dan draaien we de deur van de winkel en de werkplaats op slot!
      Ik schrijf nog wel eens iets over onze winkel speciaal voor jou, met foto’s. Groetjes terug!

  3. Originele foto’s. Zo vroeg opstaan en zo vroeg gaan slapen, ik zou er veel moeite mee hebben. En wat het tijd verliezen betreft: ik denk dat je dat toch af en toe moet kunnen. Alhoewel, kan je wel tijd verliezen? Niks doen is soms ook nodig …

  4. Ja hele leuke blog, ben idd ook zo iemand die kan genieten van het gluren bij anderen. En fijn eens te lezen dat ik niet de enige ben die om 6 uur start met werken πŸ™‚

    1. Dan zijn we allebei vroege vogels! Dan heb je, na je werk, tenminste nog wat van je dag…
      Ik start ook wel eens om 13 of 14u. En zo heb ik het graag, geen regelmatig uurrooster, wel met de nodige afwisseling.

  5. Zo wat een lange dag, maar je lijkt er wel van te genieten. Ik ben opgegroeid bij AH, mijn vader was bedrijfsleider en wij woonde eerst altijd boven die winkels, iedere drie jaar verhuizen naar weer een grotere winkel. Leuk om te zien hoe her er nu aan toe gaat.

    1. Ik geniet tegenwoordig inderdaad van mijn werk, van mijn leven. Ik hoop het zo te kunnen houden.
      Ik wist het wel: iedere Nederlander heeft wel iets met AH! πŸ™‚ Doordat je vroeger zelf en via je vader dicht contact had met AH zal je hier regelmatig bekende toestanden en beelden te zien krijgen.

  6. ik zie die foto van het hondje in de mand vooraan en ik moet spontaan denken aan de keer dat het hondje uit zo’n mand sprong terwijl zijn baasje aan het fietsen was, hij reed er wel over zeker? Zo’n gekajiet! Ocharme dat beestje en die meneer, die was zo danig geschrokken dat hij hem optilde en super begon te knuffelen, beestje was ok hoor.

    1. Ai, die man heeft geluk gehad dat het hondje o.k. was. Dat is ons gelukkig nog nooit gebeurt. Doshi blijft rustig zitten tot in het bos zijn, dan gaat ze rechtstaan in de mand en laat ze horen dat ze er zo snel mogelijk uit wilt. πŸ™‚

Geef een reactie

