7, of nee, 10 dingen die je nog niet wist over mij

Bovenstaande titel stond er vlug. Maar dan…

Denk, denk, wat weten jullie nog niet over mij? Wat maakt mij bijzonder? Ik ben toch maar gewoon, ik bezit geen uitzonderlijke gewoonten en eigenschappen, ben gewoon een doorsnee vrouw? Dat beweer ik zelf toch. Er zijn er anderen die mij een ‘specialleke’ vinden…ik zal er maar van uitgaan dat ze dat positief bedoelen.

Dit bericht heeft dus lang in ‘concepten’ gestaan met enkel een titel, geen tekst.

Uiteindelijk heb ik de titel enkele dagen in mijn achterhoofd gehouden en gaandeweg kwam ik toch wel enkele dingen tegen die mij een beetje bijzonder maken. Dus toch een beetje bijzonder, ikke blij…

  • Ik ben geboren uit een gemengd huwelijk, mijn moeder was geen Belgische  (ondertussen is ze dat wel).
  • Sommigen hebben er enkel de manchetknopen van, ik heb een echte, ja, die met het schildje met een paard erop, het is er ééntje uit 1971!
  • Ik ben verzamelaar van diploma’s die ik niet gebruik, alleen maar om mijn honger naar kennis te stillen.
  • Op de HSP test van deze website scoor ik 18/20. Dat is dan wel duidelijk…
  • Weet je dat ik van gluren hou? Vooral tijdens de donkere wintermaanden. Het is zo’n obsessie dat, als we met de auto op weg zijn, ik aan Eric vraag om een ommetje te maken langs de sjieke villa’s in de buurt zodat ik kan binnen gluren. Niet om de mensen te begluren, wel de inrichting, de meubels, de kerstboom,… Jullie zijn dus gewaarschuwd! 😉
  • Mijn geest komt in opstand tegen diagonale lijnen en scherpe hoeken. In een diagonaal gevloerde woonruimte voel ik me niet op mijn gemak en als de ruimte bovendien nog scherpe hoeken heeft wil ik liefst vluchten. Hier zou ik wel graag de oorzaak van kennen…
  • Zonder mijn dagelijkse medicatie was ik nu waarschijnlijk al enkele jaren dood, bevestigde mijn dokter gisteren nog.
  • Nog eentje in de categorie ‘mijn lijf’. Telkens ik de deur uit ga poets ik mijn tanden. Natuurlijk ook na het ontbijt en voor het slapen gaan. En al die tubes tandpasta hebben al geloond. Ik heb een volledig echt gebit + 3 gezonde wijsheidstanden,en daar ben ik blij mee. Vrij uitzonderlijk voor mijn leeftijd wist de tandarts me te vertellen. Ik heb dus een grote mond, letterlijk dan toch 🙂
  • Ik behoor tot de gelukkige vrouwen bij wie de zwangerschappen geen sporen hebben achtergelaten op het lichaam. Geen zwangerschapsstriemen, geen spataders, geen buik,…joepie! Ik was nochtans telkens 25 kg bijgekomen.
  • Ik onderging nog nooit een massage, gelaatsverzorging, manicure,….kortom alles waar de meeste vrouwen van genieten daar geniet ik niet van en ik heb niet het idee dat ik daar iets door mis… Durf nu nog maar eens te beweren dat ik een ‘dure’ vrouw ben 😉

Oei, ondertussen heb ik al 10 weetjes prijsgegeven. Ik had nochtans nog enkele puntjes, maar die zijn voor een volgende keer, misschien…

Heb ik jullie wat nieuwsgierig gemaakt? Aan elk weetje hangt wel een verhaal…

 

16 comments

  1. Het resultaat bij mij is: ***Jij bent hoogstwaarschijnlijk hooggevoelig*** Maar wat het verschil is tussen hooggevoelig, introvert en verlegen, daar ben ik nog niet helemaal uit…
    Verder ben ik ook gezegend met een volledig en gezond gebit (slechts één vulling, dit jaar ondergaan, ben 42), volg ik avondcursussen “voor de fun”, heb ik ook nog nooit een massage gehad, en ben ik vrij van zwangerschapssporen 😉

  2. Verdorie, en ik die dacht dat ik uitzonderlijk was. Nu duik jij op met bijna dezelfde eigenschappen. Een man die me een illusie armer maakt 😦

  3. Heeeel erg leuk om te lezen. Ik dacht hetzelfde over die massages, tot ik het een keer probeerde. Walhalla! Ik heb op één vraag van de HSP test met nee beantwoord.

    1. Ik had het hier enkel over mijn tanden ( die trouwens ook niet perfect zijn, wel gezond) en de gevolgen van de zwangerschappen hé Billy. Over mijn mindere punten heb ik wijselijk gezwegen 🙂 Maar ik ben inderdaad een vrouw, die je bijna nooit zal horen klagen over haar uiterlijk, ondanks de minpunten die ik toch wel heb maar lekker niet aan uw neus ga hangen. 😉 Klagen helpt toch niet, je moet er toch mee verder.

      1. iedereen heeft wel minpunten zeker? Ook ik, maar daar heb ik dezelfde filosofie bij als jij…klagen helpt niet. En verbouwingen laten doen vind ik veel te duur en riskant.

  4. Ik heb ook even de HSP test gedaan al was de uitkomst geen verassing, idd hoogstwaarschijnlijk hooggevoelig, en daar ben ik heel erg blij mee 😀

  5. Gluren ? check… Zalig ’s avonds met de hond wandelen, in november al kijken wie er zijn kerstboom al geplaatst heeft..

Geef een reactie

