photochallenge 52 weeks 19/52

Telkens  ik in het cc van Beerse ( ’t Heilaar) ben wordt mijn aandacht automatisch naar het toeristisch bureau gezogen dat zich in hetzelfde gebouw bevind. Ik doe niets liever dan even tussen de vele toeristische folders te hooien om misschien wel nieuwe dingen te ontdekken. Zoals ook verleden week.

En joepie, al snuffelend tussen de vele folders deed ik een ontdekking! Ik vond er twee dingen die helemaal in mijn kraam passen: natuur en kunst. En bovendien in combinatie met elkaar 🙂 Kan niet beter.

De kunstbiënnale van Beerse is dit jaar in een nieuw kleedje gestoken en gaat door in natuurdomein ‘Eksterheide’.

Het natuurgebied Eksterheide is een natuurgebied van 170 ha aan de rand van Beerse, het grootste deel van de oppervlakte wordt ingenomen door naaldbos, schraal grasland, enkele veedrinkpoelen vol kwakende kikkers, droge heide, drie vogelkijkhutten en venrestanten. En er bevinden zich ook twee oude kleiputten die erg in trek zijn bij watervogels. Dit alles is te bezoeken in combinatie met de Landed kunsttentoonstelling, verspreid over het domein, waar een tiental kunstenaars hun werken tentoon stellen.

Maandag, na mijn werkuren bij AH, heb ik mijn ventje weten te overtuigen om het domein eens te gaan verkennen. En het was de moeite! Hieronder enkele sfeerbeelden van het domein en enkele van de tentoongestelde kunstwerken:

SAMSUNG DIGITAL CAMERA

 

SAMSUNG DIGITAL CAMERA

 

SAMSUNG DIGITAL CAMERA

 

SAMSUNG DIGITAL CAMERA

 

SAMSUNG DIGITAL CAMERA

SAMSUNG DIGITAL CAMERA

 

SAMSUNG DIGITAL CAMERA

 

 

 

 

 

 

 

SAMSUNG DIGITAL CAMERA

SAMSUNG DIGITAL CAMERA

 

 

SAMSUNG DIGITAL CAMERA

 

SAMSUNG DIGITAL CAMERA

 

 

SAMSUNG DIGITAL CAMERA

 

 

SAMSUNG DIGITAL CAMERA

SAMSUNG DIGITAL CAMERA

SAMSUNG DIGITAL CAMERA

 

 

 

 

 

 

Spijtig genoeg heb ik niet alle kunstwerken kunnen bekijken, wegens weinig interesse van de wederhelft. Maar ik ga nog terug, in mijn eentje dan maar… 😦

19 comments

    1. Dan wil ik wel overwegen om er een tweede deel aan te breien. Met betere foto’s, want deze waren maar rap rap gemaakt.
      P.s. zoiets vind je niet in Brugge,he?

  1. zo’n huwelijk tussen kunst en natuur zou ik ook wel graag zien.
    Jammer genoeg is mijn vrouw niet zo natuurminnend als ik, en ook kunst is niet aan haar besteed. En haar rugperikelen weerhouden haar ervan om grotere wandelingen te maken, jammer genoeg.

    1. Billy, of alle andere bloggers die interesse hebben, als jullie toevallig, of niet toevallig in de buurt zijn, laat iets weten dan spreken we af en gaan we samen!

  2. Voila, weeral een bewijs hoe veelzijdig, entertainend en creatief de (Noorder)kempen wel niet is. Goede tip, ik kom zeker af om dat te bezoeken. En het kan vergezeld van een hond, niet ? Want onze Billy houdt nog meer dan wie ook van kunst. 🙂

    1. Spijtig, kunstminnende Billy is niet welkom, zelfs niet aangelijnd. Wegens loslopend vee (runderen en paarden).
      Ik had gepland om vandaag of morgen terug te gaan, afhankelijk van het weer. Als je graag meegaat, laat maar horen. Zoniet, ook o.k. 🙂

  3. Fotogenieke plek zeg! Ik zou daar wel eens rond willen lopen rond zonsopkomst of zonsondergang, dan kan je daar echt wel mooie plaatjes schieten denk ik 🙂

Geef een reactie

