photochallenge 52 weeks 20/52

Een drietal weken geleden vond hier naar jaarlijkse gewoonte de alomgekende braderij van Beerse plaats.

Ik weet het, ze zal waarschijnlijk niet kunnen tippen aan de H. Bloedprocessies die her en der in het land plaatsvinden, maar qua gezelligheid kan geen enkel ander buitendorps evenement onze braderij evenaren, wees daar maar zeker van! Het is een organisatie van de plaatselijke Unizo afdeling (vereniging van zelfstandige ondernemers) waar wij ook lid van zijn. Jaarlijks kunnen we rekenen op een zeer groot bezoekersaantal dat genietend flaneert door de winkelstraten van Beerse.

Voor jong en oud worden er diverse attracties voorzien zoals daar zijn: animators, dansgroepen, sportdemo’s, modeshows (ja, zelfs lingerieshows…), productdemonstraties, kinderspelen, eet-en drankgelegenheden, en uiteraard zetten alle winkels hun deuren wagenwijd open of plaatsen een braderijtent in het verkeersvrije centrum.

In de omgeving is de braderij ondertussen uitgegroeid tot een evenement waar echt naar uitgekeken wordt. Een gelegenheid waar jong en oud elkaar ontmoet om samen te winkelen, van de animatie te genieten, een terrasje te doen,… Allemaal heel gezellig!

Tot dit jaar…want wat had je gedacht? Denk eens 3 weken terug in de tijd….ja, alles is in het water gevallen natuurlijk 😦

Gelukkig hebben wij, met onze fietsenwinkel, dit jaar niet deelgenomen. Alsof we wisten dat de vloek der weergoden zou toeslaan.

Stel je voor, dat je als handelaar aan zo’n evenement deelneemt, er zoveel tijd werk en geld instopt dan is zo’n regenweer echt een fiasco voor de ganse organisatie en alle deelnemende handelaars. Van 2014 zijn er dus ook geen foto’s van overvolle straten, goedgezinde mensen, volle terrasjes, schaars gekleed vrouwvolk,…enkel foto’s van lege straten, verzopen mensen in winterjas, regen, paraplu’s, …

Dus wat deed ik voor jullie? Ik nam foto’s van 2012 (toen waren we er zelf bij, ik sta er ook ergens op zoek maar..) en 2014 (volledig in het water gevallen). Het contrast kan niet groter zijn. Oordeel zelf maar links 2014, rechts 2012:

2014                                                                                                                 2012                                      

foto431034_23        foto402786_19                                

foto431034_20                                 foto402786_26

foto431034_21                                foto402786_23

 

foto431034_31                                 SAMSUNG DIGITAL CAMERA

 

foto431034_34                           SAMSUNG DIGITAL CAMERA

 

foto431034_6                            foto402786_26

 

 

foto431034_1                           foto402786_22

24 comments

  1. Laat me raden: jij staat op de enige foto die niet aanklikbaar is?
    En yep, regen is niet zelden nefast voor de feestvreugde.

          1. Een prachtige stad, de beste chocolade ter wereld, uitnodigende terrasjes, mensen mét IQ, de nabijheid van de zee, paarden met een broek, meer zon, cultuur, minder dikke nekken. Genoeg zo, of moet ik er nog enkele opnoemen?

            1. Dat is inderdaad al de moeite!
              Eerst eens polsen of Brubeck nog wat extra in petto heeft als ik in zijn kamp blijf 🙂

            2. Hahaha, een hele hollander, zoals er hier in de Kempen zoveel wonen. Maar de rustige, gemoedelijke, niet door toeristen bezoedelde natuur en bezienswaardigheden van de Kempen inruilen voor Brugge ? Dan moet je echt wel wanhopig zijn 🙂

            3. Onbezoedelde natuur? Wait and see wat je nog van Brugge te zien krijgt…

              (en, vooraleer iemand denkt dat hier een echte strijd aan de gang is… niet mee inzitten! 🙂 )

            4. Wel benieuwd naar die natuur (en inderdaad, dit is geen echte strijd.. Gewoon wat spielerei, op.het einde van het jaar drinken we er een op 🙂 )

    1. Had al zo’n reactie verwacht 🙂
      Eigenlijk ben ik het tegenovergestelde: bleek en stijf als een plank (zelfs na 4 jaar stijldansen gevolgd te hebben). Maar ik heb er vrede mee 🙂

  2. Hoe erg voor de deelnemende winkels en organisatie,..en een fiasco voor de inkomsten,….maar ik amuseerde me rot met de conversatie tussen Mr.Pannenkoek en Mr.Brubeck en jezelf,…..ik ben benieuwd welke kant je gaat kiezen, maar die chocolade dat heeft Mr.Pannenkoek echt overdreven,….dat is gewoon Belgisch, dus ook van Mr.Brubeck 🙂

  3. Ik was even een weekendje weg (nee mr. Brubeck niet richting Brugge om mijn overstap naar Kamp Brugge te regelen) en wat lees ik hier toch allemaal? De strijd Kamp Brugge- Kamp Kempen laait hoog op en we zijn nog niet eens halfweg de photochallenge. Dat wordt spannend, nu gaat het grof geschut bovengehaald worden…dat kan wel eens pittig worden.
    Toch ga ik Kamp Brugge moeten teleurstellen: ik ga niet overstappen…ik kan het niet….de rest van het jaar mijn mooie Beerse verloochenen…. Maar Kamp Brugge heeft natuurlijk wel mijn sympathie! En dat zal ik komende week bewijzen, blijf mijn blog volgen Kamp Brugge….jullie zullen versteld staan…ik heb een idee….

  4. spijtig dat zo’n evenement volledig in het water valt (letterlijk dan)!
    Hadden jullie dat slechte weer écht zien afkomen, of was er een andere reden waarom jullie niet deelnamen?

    1. Deelnemers moeten zich een paar maanden vooraf inschrijven. Wij hadden besloten eens een jaartje over te slaan wegens te duur geworden (huur tent, publiciteit, nachtbewaking, deelnamegeld,…al vlug €1000) en extra veel werk (zo’n 40 tal fietsen, elektrische scooters en accessoires naar de markt brengen en terughalen, het ganse weekend aanwezig zijn, …). Daarom besloten we om volgend voorjaar (2015) hetzelfde bedrag in onze jaarlijkse opendeur te investeren door deze wat grootser aan te pakken. Onze niet-deelname was dus weloverwogen.

Geef een reactie

