mannen van den bouw

Het moet zowat een maand geleden zijn dat er plots een verandering kwam in mijn relatie met ‘de mannen van den bouw’. Meer nog, je  zou  gerust kunnen spreken van een totale ommekeer.

Sinds de mannen van den bouw 25 jaar geleden gestopt zijn met mij na te fluiten bereikte onze relatie een echt dieptepunt. Ik spitste nog wel de oren in het voorbijrijden van een bouwwerf maar er volgde enkel stilte…complete stilte….. telkens fietste ik lichtjes ontgoocheld verder. Want geef toe, eigenlijk houden wij vrouwen er toch stiekem van om nagekeken te worden? Niet?

Het bekoelen van onze relatie zal wel te maken hebben met het verdwijnen van mijn jeugdigheid, het verschijnen van rimpels en de eerste glinsterende grijze haren. Volgens Dirk Draulans zijn mannen immers voorgeprogrammeerd om zich voort te planten, om hun sperma zoveel mogelijk te verspreiden, zeg maar. En volgens wat hij neerpende in zijn boek ‘Het geheim van slechte seks’ doen ze dat liefst met jonge, gezonde, vruchtbare exemplaren 😉 Ik val dus buiten categorie. Waarna de schrijver prompt de daad bij het woord voegde en een derde kind verwekte bij een derde vrouw. Van een wandelende spermabank gesproken…maar goed, dit even terzijde.

Wat heeft dit nu te maken met mijn relatie met ‘de mannen van den bouw’? Na het lezen van zijn boek maakte ik me totaal geen zorgen meer, de verminderde aandacht bleek dus een volledig natuurlijk verschijnsel te zijn. De jaren gingen voorbij, ik had me neer gelegd bij het feit van de weggevallen aandacht, en nu merk ik dat er toch enige verandering in de relatie gekomen is.

Wat er volgde was namelijk een totale ommekeer. De aandacht die vroeger van hun richting kwam komt nu uit de andere richting.

Sinds kort is er naast de AH vestiging (waar ik werk) een grote bouwwerf . In oktober zal Decathlon er een nieuwe vestiging openen. Intussen zijn er enkele tientallen ‘mannen van den bouw’ aan het werk op de werf. En het is warm…heel warm….en bijgevolg ontdoen de mannen zich al eens van overbodige kledingstukken…. ’s Middags hebben die mannen natuurlijk honger, wat wil je met zo’n fysiek zwaar werk. En AH is naast de Decathlon werf gelegen. Dus….komen die mannen, net voor de middag, in kleine groepjes iets kopen om tijdens hun lunchpauze te nuttigen. En daarbij vergeten ze zich al eens terug aan te kleden. Dus rond de middag wordt AH Turnhout bezocht door enkele hongerige, ontblote, gespierde, gebruinde mannentorso’s die op zoek zijn naar iets om hun honger te stillen.

Plots wordt het vrouwelijk personeel stil, er wordt gefluisterd, er worden elleboogstootjes uitgedeeld, er wordt gewezen met de ogen, punten gegeven, nagekeken,..je wilt het allemaal niet weten…nee, fluiten doen we nog net niet 🙂

en ik doe ook mee, ha ja…want ik wil al die hardwerkende, alleenstaande moeders onder het personeel toch aan een leuke man helpen?

16 comments

  1. hoi Els ,

    Wat heb jij dan geluk dat als jij thuis aankomt een man kan knuffelen met ……… een gebr…. tor…..
    Dus daar heb jij geen tekort aan he !!
    Lief weeral dat je uw collega’s zo wil helpen !!! 😉

    1. Bij mijn thuiskomst is er altijd een smalle, witte torso die op me wacht.
      Maar het is ne superlieve torso, en uiteindelijk is dat het belangrijkste!

  2. glimlach ! Fijn stukje tekst. Ik zie het leutige tafereel zo voor me. Laat iets weten als het lukt met die collega’s en de mannen van de bouw hé…

  3. Els je moet niet jong zijn dat de mannen fluiten naar je, als de afstand vergenoeg is en ze je achterkant zien kan dat nog wel eens gebeuren mij is dat onlangs overkomen en als ik mij omdraaide kreeg ik nog een kushandje toegeworpen goed dat het van op afstand was , ik dacht wat zijn dat voor gekken ze moesten mij van kortbij eens zien ,maar bij thuiskomst was ik fier om in geuren en kleuren tegen Willy te vertellen dat de mannen nog naar mij fluiten (heb niet verteld dat het van op afstand was.)

  4. Ik heb bij aanschaf van mijn nieuw mobieltje de berichttoon van de boodschappen van mijn lief een vogelgeluid gegeven, op die manier fluit de juiste man regelmatig naar mij 🙂

  5. Whoehahahahahaha, over ons appartement is het momenteel ook een bouwwerf ( ook ik word gelukkig gespaard van gefluit, dank u leeftijd) en tijdens de examenweek heb ik en Chattheo ook de lichamen aan het bewonderen geweest :-), niks mis mee 🙂

  6. haha, ik was overlaatst op een receptie en daar was ik met een mevrouw die in Delhaize werkt aan de praat geraakt. Blijkbaar roepen ze daar “coca-cola”-light door de micro als er een knappe man passeert….Vrouwen doen het dus evenveel als mannen, maar iets subtieler 🙂

Geef een reactie

