photochallenge 52 weeks 26/52

SAMSUNG DIGITAL CAMERA

 

Vandaag heb ik een dagje vrij. Allez, eigenlijk niet. Omdat ik vorig weekend gewerkt heb heb ik nu nog recht op mijn vrije weekenddagen. Vandaag en morgen dus.

Er lag een pakketje op mij te wachten in het postkantoor, dus leek het me een unieke gelegenheid om me eens met de benenwagen richting dorpscentrum te begeven. Hond aan de lijn, de zon die scheen op mijn bolleke en fototoestel in de aanslag, helemaal klaar! Na zo’n kwartiertje stappen en een hondendrolletje later kwam ik op het Kerkplein aan. En wat een meevaller, natuurlijk, dat was ik vergeten… het is woensdag, de wekelijkse marktdag in Beerse. Nog wat tussen de marktkramen geslenterd….geld had ik niet bij…..ik kon me dus niet laten verleiden tot het kopen van kleding, fruit, groenten, gebraden kip, bloemen, tuinplantjes, verse olijven, broek, koffiekoeken, sierraden, paraplu’s, huishoudlinnen, bedlinnen, honing, ….want dat vind je hier allemaal op onze markt. Maar ook een terrasje in de zon zat er niet in, spijtig…had ik dat geweten… De terrasjes zaten trouwens overvol. De horecagelegenheden rond het marktplein spelen handig in op de wekelijkse marktdag, ze bieden ’s morgens een ย ‘marktontbijt’ aan. Goed gezien, en wees maar zeker dat daar gebruik van wordt gemaakt.

Echte genieters, die Beersenaren!

Voor iemand het mij vraagt: in mijn pakketje zaten 2 kleedjes, 1 rok en 1 t-shirt. Wel wat duurder dan de kleding op de markt, maar wel heel mooi, heb alles net gepast, perfect, heel content!

18 comments

  1. Was toevallig ook sinds jaren weer eens op de markt. Maar dan die in Wormerveer. Miste mijn vroegere marktmaatje Nino wel hoor. Gut wat was die hond dol op de markt(kaaskraam;-)

    1. Ik hou ook van de markt. Je loopt er altijd wel iemand tegen het lijf die je kent.
      Ik vond het niet gemakkelijk om een foto te maken. Zoveel volk. Ik had een rustig plaatsje uitgekozen. Je wil natuurlijk niet dat mensen denken dat ze geviseerd worden door het fototoestel.

Geef een reactie

