‘Lets get personal’ tag

Mijn eerste tag, gekregen van Joyce.

Ik vulde hem in op vrijdag 1/8 in de vroege namiddag.
Je hebt behoorlijk wat geduld moeten oefenen Joyce, maar hier komen mijn antwoorden:

1. Wat hoor je op het moment van schrijven?
Geen muziek. Ik hoor de koelkast aanspringen. De overbuurman is zijn haag aan het knippen met een elektrische heggeschaar. Het is eigenlijk een beetje een zonderlinge buurman. Hij is gehuwd met een Filipijnse vrouw (die enkel Engels praat) en hij woont 4/5 van het jaar in de Filipijnen. Maar zijn huisje hier heeft hij nog steeds en af en toe komt het koppel naar België. Als er sneeuw ligt kan je er zeker van zijn dat hij enkele dagen later hier staat.

En ik hoor ook regelmatig de winkelbel van onze fietswinkel, goed bezig Eric! Het is een bel met bewegingsmelder waarvan de zoemer in ons huis ligt. Wanneer ik hoor dat het te druk wordt in de winkel spring ik even bij in.

2. Heb je ergens zin in op dit moment? (eten)
Ik kom net van tafel, ik at zo’n donker driehoekig broodje met jonge Zaanlander kaas van AH, natuurlijk. En een potje magere fruityoghurt. Nu heb ik geen zin meer in eten, alhoewel, als er iemand met een pateeke (gebakje voor de Nederlanders) aan mijn deur zou staan, ik zou geen nee zeggen!

3. Wanneer is de laatste keer dat je echt gebroken was? (emotioneel)
pfff, echtscheiding, moet ongeveer 9 jaar geleden zijn, denk ik. Gek, ik weet het juiste jaar niet meer. Negatieve herinneringen verdring ik blijkbaar.

4. Zou je liever tien kinderen hebben of geen kinderen?
Dat zijn wel 2 uitersten die mijlenver uit elkaar liggen. Moeilijke vraag waar ik eigenlijk niet te diep wil over nadenken. Ik heb 2 kinderen waar ik superblij mee ben maar ik besef dat mijn leven er zonder kinderen wellicht helemaal anders zou uitgezien hebben. Maar of dat beter zou geweest zijn betwijfel ik. Over kinderen nemen moet je trouwens niet teveel nadenken want dan neem je er toch geen…. denk maar aan de extra problemen, de financiële kant, de opvoeding, de tijd die je erin stopt, de risico’s, de verantwoordelijkheid, dat alles voor de rest van je leven….gelukkig besef je dat alles pas wanneer de kinderen er al zijn. En je krijgt natuurlijk ook tonnen liefde in retour!

5. Denk je dat je teveel aandacht aan je uiterlijk besteed?
Nee, verre van. Dit is een verbeterpuntje voor mij. Wat zeg ik? Een groot verbeterpunt!

6. Waar denk je op dit moment aan?
Hoeveel vragen zijn er nog, zal ik even naar beneden scrollen? Ik ga toch een glaasje water drinken. Ik zou nog een kleedje moeten inkorten. Eigenlijk wil ik gewoon even slapen (opgestaan om 4.55u om te gaan werken)

7. Sta jij altijd klaar voor je vrienden?
Iedereen kan bij mij altijd op een luisterend oor rekenen. Op de eerste plaats mijn naaste familie natuurlijk, maar ook vrienden. En ook onbekenden. Iemand met echte, ik bedoel dan ook echte problemen, mag mij ook ’s nachts opbellen….Meesttal kan ik ook niet meer doen dan een luisterend oor bieden.

8. Wie is de laatste persoon die jou heeft zien huilen?

Gisteren, een paar blijdschapstraantjes toen de buren terug kwamen uit vakantie. Voor een buitenstaander zal dit wel raar en overdreven lijken maar we hadden elkaar echt gemist.

9. Wat doe jij altijd als je nerveus bent?
Niet praten, constant denken, wiebelen met mijn benen (ja, ook rechtstaand), snoepen,…

10. Is er iemand die jou volledig begrijpt?
Eric hoop ik, toch tot op zekere hoogte. Maar ik ben dan ook moeilijk volledig te doorgronden, vandaar. Verder ben ik helemaal geen moeilijk mens om mee te leven hoor. Wat ik voel aan de binnenkant zie je niet altijd aan de buitenkant, daar zit het probleem denk ik. Dat hoeft toch niet altijd…

11. Heb je op dit moment een reden om te lachen?
Er is altijd een reden om te lachen. Ik ben optimistisch ingesteld. Maar die optimistische basis kan wel gauw afbrokkelen door één of ander onbenullige gebeurtenis of uitspraak die zich in mijn gedachten gaat nestelen voor de rest van de dag of langer…

12. Heeft iemand jou wel eens verteld dat die persoon jou voor geen goud kwijt wil?

Niet echt met zoveel woorden gezegd, wel laten voelen.

13. Zou je gelukkiger zijn als het leven een “rewind”-knop zou hebben?
Ik denk wel eens “als ik opnieuw zou beginnen dan….en dan….” maar ik weet niet of het in werkelijkheid zo anders zou lopen. Je leeft je leven gewoon met de kennis en de mogelijkheden die je op dat moment hebt, uiteraard doe je dingen in de toekomst anders, je hebt immers (hopelijk) ondertussen wat bijgeleerd, wat ervaring opgedaan.

Maar als ik met de kennis die ik nu heb terug zou kunnen keren in de tijd, dan ben ik vrij zeker van dat mijn leven er heel anders zou uitzien.

14. Vertel jij je ouders alles?
Nee

15. Denk je meer aan het verleden, het heden of aan de toekomst?
Ik leef in het nu, maar mijn gedachten maken regelmatig een sprongetje in het verleden, zowel naar positieve als naar negatieve gebeurtenissen.

16. Hoeveel uur slaap krijg je gemiddeld per nacht?
Als ik ’s morgens wakker wordt kan ik niet langer dan 30 min in bed blijven liggen, dan wordt ik rusteloos, heb het gevoel dat ik mijn tijd maar aan het verdoen ben.

Gemiddeld zo’n 7.15u, schat ik.

17. Ben jij makkelijk om mee om te gaan?
Ja zenne! En mensen die mij kennen en die het hier niet mee eens zijn mogen dat gerust in een reactie laten weten.

18. Wat heb je voor het laatst gedronken?
Vanmiddag, samen met mijn dochter een kopje thee, zonder suiker.

19. Welk soort bed heb jij?
Een boxspring 1,80 cm breed, donkerbruine bekleding aan bedrand en hoofdboord, 2 orthopedisch gevormde hoofdkussens, dekbed met wisselende dekbedovertrek. En daarin liggen 2 mensen, 1.70cm en 1.87cm,…de rest is in te vullen volgens uw verbeelding 😉

20. Zien mensen jou als optimist of pessimist?

Een optimistische denker 🙂

21. Met wie heb je als laatste in de auto gezeten, op je familie na?

Sinds ik naar mijn werk fiets zijn er weken dat ik gewoon niet in de auto kom. Dus nooit files voor mij. De laatste keer was met vrienden die op bezoek waren. We zijn in het centrum van Beerse een spaghetti gaan eten omdat de frituur in onze straat dicht was.

22. Wat is de laatste film die je in de bioscoop hebt gezien, en met wie heb je die film gezien?
Nu moet ik echt diep in mijn geheugen graven hoor. Het is al enkele jaren geleden…Lach nu niet…dat moet Pirates of the Caribbean, At World’s End geweest zijn, met Eric. Amai, wat duurde die film lang zeg!

Nee, de cinema zal niet rijk worden van ons.

23. Ben je een keer gekwetst door iemand waarvan je nooit verwacht had dat die je zou kwetsen?
Niet echt.

24. Wat zijn jouw guilty pleasures qua eten?
Krokant stokbrood, één of ander bergkaasje erbij en dan nog de gepaste omgeving graag: aan de rand van een waterloopje hoog in de Pyreneeën, ver van de bewoonde wereld, dat zou perfect zijn…gewoon hemels!

25. Heb je de afgelopen week kleding gekocht?
Ja, en dat gebeurt niet vaak. Tegenwoordig kom ik er gewoon het huis niet meer voor uit. Het zegt me niet veel meer om door drukke winkelstraten te slenteren. Mijn werkcollega’s houden me wel op de hoogte van de nieuwste mode. En ik bestel online.

26. Laatste persoon die jou aan het huilen heeft gemaakt?
Herinneringen brengen mij wel eens aan het huilen. Zomaar, gewoon, alleen….Personen? Dat is lang geleden.

27. Wat doe je morgen?
Werken van 6 tot 12u, voor de rest van de tijd heb ik de luxe dat ik de rest van de tijd vrij kan invullen. Natuurlijk wel een beetje huishoudelijk werk ( zeker koken, rest volgens goesting op dat moment)

28. Is er iemand die jij graag zou willen zien op dit moment?
Ach ja, mijn broer, maar dat kan niet.

29. Houd je van suikerspinnen?
Zo zoet, vind er niet veel aan. Het zou mij eerder boeien als iemand mij zou  kunnen uitleggen hoe het mogelijk is dat die wattenbol zomaar verdwijnt in je mond…

30. Ben je ooit tegen iemand aan in slaap gevallen?
Het gebeurt wel eens dat ik ’s avonds in de zetel tegen Eric in slaap val. Maar aangezien we in de zomer bijna nooit het televisietoestel aanzetten gebeurt dit deze periode niet.

31. Wat is je stemming op dit moment?
Goed zeker? Geen grote problemen, geen stress,

32. Met wie was je gisteravond?
Even nadenken. Ik had gisteren een vrije dag. Na sluitingstijd van de winkel zijn Eric en ik nog even met de motor gaan rijden, nadien samen op ons eigen tuinterras gezeten met een glaasje Limoncello, en daarna nog een kloppuddingske, gewoon gezellig onder ons tweetjes, dan douchen, ook met ons tweetjes en dan slapen, ook met ons tweetjes.

33. Heb je plannen voor dit weekend?
Onze buurvrouw (niet die van vraag 8, de andere) heeft ons net gevraagd om vanavond even langs te komen. En dat doen we ook. Morgen, zaterdag werken van 6 tot 12u. Zondagochtend stevige wandeling met Doshi. Zondagnamiddag nog de facturen van de zaak betalen en dan niks doen, van de zon genieten. Wanneer we een paar vrije uurtjes hebben gaan we wellicht nog even met de motor rijden. De rest wordt ingevuld volgens de inspiratie van het moment.

33. Heb je mensen van wie je de antwoorden zou willen lezen?
Ja, maar die hebben geen blog 😦

16 comments

  1. Het rekenkundige en meetkundige probleem van jullie bed geeft natuurlijk genoeg stof tot nadenken.
    Maar de verdere details laat ik toch maar aan mij voorbij gaan.

    Recepten en eet arrangementen lees ik weer wel graag tot in de grootste precieze.

    Zonnige zomergroet,

    1. Wat moet dat dan als resultaat geven als ik er wel moeite zou voor doen?
      Broer is op 26 jarige leeftijd verongelukt. Mis hem. Zo heeft iedereen wel iemand die hij/zij mist zeker…. gelukkig heb ik nog enkele mooie herinneringen aan hem 🙂

  2. Over puntje 5 wil ik toch wel eens wat zeggen zene Elske ! Ik ben het niet met je eens , ik vind dat jij er wel altijd goed uit ziet en zeker als we eens uit eten gaan of er een feestje is ofzo dan zie jij er altijd fantastisch uit ! En de kleedjes die je online koopt passen je steeds perfect !! Xxx

Geef een reactie

