dan weet ik dat ik oud ben

 

 

wanneer liefde heimwee geworden is
wanneer mijn open blik vervangen is door glazig staren
wanneer ik mijn liefde voor de natuur enkel nog terugvind op foto’s en in boeken
wanneer plannen herinneren geworden is
wanneer mijn innerlijke leeftijd mijn uiterlijke leeftijd bereikt heeft
wanneer deze vier muren de grens van mijn wereld geworden zijn
wanneer positief vooruitblikken niet meer bestaat
dan weet ik dat ik oud ben

 

neem me dan alsjeblieft bij mijn arm
ga met me naar buiten
weg van de drukte, weg van iedereen, de natuur in
laat me zitten, op een bankje, in het bos
je hoeft je kostbare tijd niet aan mij te spenderen
laat me daar rustig enkele uren alleen
met een boek, een verrekijker, iets om te schrijven
zo zal ik me gelukkig voelen

 

als je bij het vallen van de avond wederkeert
en me aantreft
helemaal onderuitgezakt
wezenloos en koud

 

laat het dan een troost zijn
dat mijn wens vervuld is
want dit was, in mijn ogen, de mooiste manier van sterven

Els

21 comments

        1. Dank je wel!
          Het zijn gedachten die de laatste tijd wel eens door mijn gedachten durven spoken. Zal wel met de leeftijd te maken hebben, 49, bijna in den helft 😉

    1. Welkom Zeezicht en dank je!
      Ik ben even op je blog op zoek geweest (en ik kom er zeker nog terug) naar je naam maar ik vond er geen, dus noem ik je maar gewoon Zeezicht 🙂

  1. Buurtje ,

    Voel ……………..; maar het is nog nie zover
    Je gaat nog zeker veel genieten ……….. en da kan je op je eigen mooie manier !!!
    Een aanvulling voor ons als buurtjes en een meerwaarde
    Steeds blij je als buur te hebben elke dag opnieuw

    Heel mooi gedicht ……………
    verwoord helemaal uwe zijn !!
    Ik (wij) sluiten ons bij u aan om u tegemoet te komen ooit in ener dagen (wie zal het zeggen wanneer he )

    Top vrouw…….zoals je bent
    dikke knuf
    je buur
    Ingrid

    1. Dat is wel toeval, gisteren hadden jij en ik het er nog over, over dood gaan, over wat erna komt enzo….
      Nee, zover is het nog niet, zeker niet na jouw woorden. We gaan er nog wat van genieten hé Ingrid!
      Knuffel terug (en dat betekent heel wat, je weet dat ik niet zo knuffelig ben ..)

Geef een reactie

