Het is zover….

 

Het is zover, ik ben genomineerd voor de Ice Bucket Challenge. De nominaties kwamen dichter en dichter in mijn buurt en waar ik voor vreesde werd waarheid.

Genomineerd door mijn dochter, van je kinderen moet je het hebben…. Emilie, verdorie, ge doet mij wat aan! Kinderen die hun ouders pesten, het bestaat wel degelijk Β πŸ™‚

Filmpje van mijn stoere dochter:

https://www.facebook.com/video.php?v=10204723289021994&set=vb.1229831931&type=2&theater

Nu moet je weten dat ik helemaal niet van water hou. Vroeger, op de lagere school, heb ik tijdens de zwemles in het Leuvense zwembad meer tijd doorgebracht verstopt achter de grote pilaren van het zwembad dan in het water. Doodsbang om te verdrinken, nu nog. Douchen lukt nog net (omdat dat af en toe toch eens moet). Toch is het me uiteindelijk gelukt om te leren zwemmen. Als je het zwemmen kunt noemen natuurlijk. Ik noem het de ‘permanent slag’. Schoolslag met je hoofd boven water zoals de oudere dames die pas een permanent laten zetten hebben.

Ik ga nu niet flauw doen of zeggen dat ik uit principe niet ga meedoen of dat ik bang ben, nee, ik ga het gewoon doen!

Alhoewel, ik kijk er niet naar uit….. nee zeggen is natuurlijk gemakkelijker. Maar we gaan voor de uitdaging!

Onmiddellijk rijzen er al enkele praktische vragen op:

  • wie gaat dat filmen?
  • wat trek ik aan zodat het niet lijkt op een miss wet t-shirt verkiezing?
  • heb ik nog waterproef mascara?
  • wie ga ik nomineren?
  • zou ik stiekem geen lauw water nemen i.p.v. koud water?

En dan nog andere vragen zoals:

  • wie gaat mij zien?
  • ga ik niet gillen?
  • ga ik niet uitgelachen worden?

Wordt vervolgd ergens op het einde van de week, eerst een paar dagjes vakantie. Ik heb dus nog even de tijd om er over na te denken en me mentaal voor te bereiden.

Of me te bedenken…..wie zal het zeggen?

 

 

18 comments

  1. Oei Elske toch ! Eerst dacht ik …zal ik hier wel op reageren of niet ….gaat het een verschil maken of je aan mij denkt of niet …het gaat helemaal geen verschil maken he Elske ? Het komt inderdaad allemaal heel dichtbij pfff ! Heel veel succes !!

  2. Zeg, lieve Els, is het niet zo dat je deze challenge binnen 24 moet uitvoeren? Of dat een klotestreek die ze er hier in de NL gewoon bij verzonnen hebben? Ik kijk heel erg uit naar je filmpje πŸ˜€

  3. Als ze mij nomineren doe ik het in ieder geval niet. Ik vind al die chronische ziektes echt verschrikkelijk. En ik wens ze niemand toe. Maar ik kan niet eens een eigen huis kopen op dit moment. En ja, misschien is dat egoΓ―stisch. Maar je kan ook blijven geven aan goede doelen.

  4. Ik kwam dit weekend onder mijn nominatie uit wat stiekem best wel een opluchting was πŸ˜‰ Weet je ik vind het een ontzettend mooi initiatief, maar vraag me af of het ondertussen niet zijn doel voorbij streeft……..

  5. Als je 100 euro stort, hoef je de ijsemmeruitdaging niet te aan te gaan, meen ik me te herinneren.
    Doch ik wil je wel eens nat zien worden. En nee, dat is niet dubieus bedoeld. πŸ˜‰

Geef een reactie

