photochallenge 52 weeks 30/52

SAMSUNG DIGITAL CAMERA

 

De omgeving van onze Sint-Lambertuskerk te Beerse heeft het voorbije jaar een heel ander uitzicht gekregen. Het oude kerkhof werd ontruimd en maakte plaats voor een park dat de naam ‘De Singel’ kreeg. Omdat het verwijderen van de oude graven nogal gevoelig lag heeft het gemeentebestuur beslist om er een soort park van te maken met een passend kunstwerk.

Er werd gekozen voor een Engel-Icoon van het Nederlandse kunstenaarskoppel Huub en Adelheid Kortekaas. Het kunstwerk verwijst op symbolische wijze naar het geruimde kerkhof en tegelijkertijd pas het mooi in de nieuw aangelegde groene ontmoetingsplaats.

En vermits ik, ik weet niet waarom,  iets met engelen heb en vind dat het geheel een soort rust uitstraalt is het in mijn ogen een geslaagde metamorfose voor onze kerkomgeving.

14 comments

    1. Wel, eerlijk gezegd had ik liever zo’n mooi klassiek engelbeeld in brons gezien. De makers van het kunstwerk zijn nochtans Nederlanders…. of zegt dit iets over de smaak van de Nederlanders? 😉

  1. Gek, maar ik zie in dat beeld de met de punt naar beneden gerichte raket uit ‘Mannen op de maan’ van Kuifje. Ben ik de enige? *lichtelijk ongerust*

  2. ik kan best geloven dat zoiets gevoelig lag. Een kerkhof opruimen gebeurt ook niet zo vaak denk ik. Maar misschien waren de graven ook al enige ouderdom, en hadden de overledenen nog weinig familie?
    In elk geval werd er een mooie oplossing voor bedacht

Geef een reactie

