mijn buurvrouw is een….

Eergisterenavond speelde er zich bij valavond op het dak van onze buren een eigenaardig tafereel af. Kijk even mee:

SAMSUNG DIGITAL CAMERA

Ja, inderdaad, je ziet het goed! Er liep een kat liep over de nok van het dak!

Hoe komt die op het dak? Dat kan toch niet…. vlug, vlug haal een fototoestel, anders gaat niemand ons geloven…

Fotootje gemaakt. Op het eerste zicht lijkt het Siepie wel, het katje van Jip en Janneke.

Toch even inzoomen….

Ik heb het altijd al gedacht….en nu, na al die jaren, wordt mijn vermoeden bevestigd…’t Zal toch niet waar zijn zeker? En dat in onze straat? Dat kan toch niet!

Jullie zien het toch ook? Die oranje ogen…echte duivelsogen…vol kwaad…

SAMSUNG DIGITAL CAMERA

 

Ik trok mijn stoute schoenen aan en besloot op zoek te gaan naar meer bewijzen. Ik wilde zekerheid en zou blijven zoeken tot ik de bewijzen zwart op wit had.

De buurvrouw was niet thuis. Dit was mijn kans. Ik greep nog vlug mijn fototoestel en sloop, op mijn tippen, ongezien rond het huis …en weet je wat? Ik vond wat ik zocht…de ultieme bewijzen voor wat ik al langer dacht maar tot dan nog nooit luidop had durven uitspreken.

Een bezem tegen de muur.

SAMSUNG DIGITAL CAMERA

Potten om geheimzinnige kruidenmengsels in te bereiden. Vandaar die aromatische geuren die zo dikwijls bij ons overwaaien…

SAMSUNG DIGITAL CAMERA

Kruiden in de tuin

SAMSUNG DIGITAL CAMERA

Een anti-wrattenplant in haar tuin (Stinkende Gouwe).

SAMSUNG DIGITAL CAMERA

En een heel belangrijk bewijs, een knalrode appel in de appelboom?? Sneeuwwitje? Was dat het werk van mijn buurvrouw? Wie zal haar volgende slachtoffer zijn?

SAMSUNG DIGITAL CAMERA

Wil je nog meer bewijzen?

Het  wordt nog enger als je weet dat onze straatnaam ‘Kattespoelstraat’ het volgende betekent: “plek waar katten dansen op de grafheuvels, heksensabbat”. Bij archeologische opgravingen zijn op de bouwgronden achter onze huizen overblijfselen gevonden van oude grafheuvels. Griezelig toch?

Nu vallen alle puzzelstukjes op hun plaats.

Ik kan het nog altijd niet geloven, mijn buurvrouw is een h…. Ik durf het niet neer te schrijven, zwarte magie, je weet wel..

Ik hoop enkel dat het geen succubus is….het was me al langer opgevallen dat de mannen in onze straat de laatste tijd zo uitgeput zijn…

(Volgens Wikipedia: Soms verschijnt de heks in de vorm van een mooie vrouw. Zo is een succubus een heks van wie geloofd wordt dat zij geslachtsgemeenschap heeft met slapende mannen, waarna ze haar slachtoffer  volledig uitgeput achterlaat. Nadien hebben de bewuste mannen last van nachtmerries).

 

15 comments

  1. Moehahahahahaha geweldig! Ik vrees dat ik dezelfde noemer ga krijgen, mijn katten hebben ook zulke ogen en jawel voor de deur staat mijn bezem…… durf je mij nog te lezen Els 😉

Geef een reactie

