photochallenge 52 weeks 32/52

Wanneer jullie dit lezen zit ik ergens in de wijde omgeving van dit punt:
47.229742  6.034756   (de nieuwsgierige, handige lezers onder jullie weten het wel te vinden, de niet handigen zullen moeten wachten op het verslag 🙂 )
Ja, we zijn er een weekje tussenuit, onze eerste vakantieweek van 2014. Eerder dit jaar waren we al enkele weekendjes weg maar nooit langer dan 3 dagen. Elk jaar nemen wij 2 maal vakantie. Een actieve vakantie en een culturele vakantie.
En wat zijn onze plannen voor deze week?
Dit is onze actieve vakantie. Dat betekent kamperen (dit jaar lenen we de camper van mijn ouders) en dagtochten maken in de natuur. Rugzak, wat proviand, wandelkaart en nog wat noodzakelijke spullen mee en dan de ganse dag de natuur in. De culturele vakantie volgt later dit jaar. Deze week zijn we dus WIFI loos. Even wennen…maar de natuur geeft ons zoveel ter compensatie! En dat gaan we ook nu weer ongetwijfeld ervaren…

Frankrijk 2012

 Het lezen van blogs en het reageren wordt bijgevolg ook even stilgezet.
Om niet hopeloos achteraan te lopen wat de photochallenge betreft (als ik dat al niet ben…) volgt hier mijn bijdrage die ik geprogrammeerd publiceerde.
Mijn geliefde bezigheid bij de kapper of in de wachtkamer van de dokter is het doorbladeren van woonmagazines. Het zijn vooral de binnenkijk fotoreportages die mijn aandacht trekken. Ik weet best dat er veel in scène gezet is, dat het meestal huizen van beter begoede medemensen betreft en dat er heel wat stylistenwerk aan te pas komt maar het ziet er allemaal zo goed uit… Nooit zie je keukenkasten met plakkerige vingerafdrukken, vuile hondenpoten op de vloer, hondenharen in een hoekje op de vloer,.. Alles zo perfect. Onleefbaar, ik weet het, maar mooi om van te dromen. En bovendien wordt mijn nieuwsgierigheid weer bevredigd. Een inkijk in mijn eigen huisje wil ik niet echt geven, maar waarom geen uitkijk, dacht ik…
Ik nam een foto van elk raam van ons huis van binnen naar buiten. Ik waarschuw jullie, wat je op de foto’s te zien krijgt is behoorlijk saai. Geen kilometerslange oprijlaan, geen kasteeltuin, geen residentiële ligging,….
Een gewoon klein huisje in een gewoon Kempense straat waar gewone mensen wonen. Maar wel graag wonen! En gelukkig zijn!
  • benedenverdieping:

 

SAMSUNG DIGITAL CAMERA

raam aan de straatzijde

SAMSUNG DIGITAL CAMERA

badkamerraam, gelukkig niet doorzichtig

2 smalle hoge ramen in de zijgevel, je kijkt op de muur van de buren.

2 smalle hoge ramen in de zijgevel, je kijkt op de muur van de buren, links de nieuwe gordijn in wording rechts het oude gordijn dat weg moet

SAMSUNG DIGITAL CAMERA

en het schuifraam in de achtergevel

  • boven:
  • SAMSUNG DIGITAL CAMERA

    Het raam in onze slaapkamer, ja, er zit een spandoek voor 🙂

    SAMSUNG DIGITAL CAMERA

    slaapkamer 2, nu de kinderen enkele weken geleden allebei het huis verlieten staat ze leeg bijgevolg gaan we de slaapkamers de komende maanden wat reorganiseren

  • zolderverdieping:

    SAMSUNG DIGITAL CAMERA

    tenslotte een kijk vanuit de Veluxraam van het zolderkamertje

 

 

14 comments

  1. Vakantie, groot gelijk ! Jullie zitten daar in een schone streek bij al die cijfertjes 🙂
    Die foto’s uit de ramen : mocht ik hier hetzelfde doen, ik vrees dat er ook weinig interessant te zien zou zijn, ik heb nl aan alle kanten van mijn huis buren, en met een mooie tuin kan ik ook al niet pronken, dus …

  2. oooooh, wat klinkt me dat als een prachtige vakantie, Els!
    Zo’n week in de natuur, rust, wandelen…écht genieten van eenvoudige dingen…heerlijk!

    Ja, die foto’s in (dure) week- en maandbladen zijn niet genomen in gewone werkmanshuisjes, da’s duidelijk. Maar je hoeft ook niet zo’n huis, als je maar gelukkig bent in je eigen knusse huisje… 😉

Geef een reactie

