Hij zuipt te veel

Hij zuipt te veel, mijn besluit staat vast, hij moet er uit.

Nee, ik heb het niet over Eric hè mensen, het gaat hier over onze auto.

Sinds kort leg ik voor mijn job heel wat kilometers af en bijgevolg hebben we besloten ons Vito busje te vervangen door een minder dorstig exemplaar. Anders wordt het wat krap met mijn kilometervergoeding en het is niet de bedoeling dat ik er geld ga aan toegeven.

Enige dagen geleden startten we onze zoektocht op het internet. Kapaza, Tweedehands.be, Autoscoot,….

In gedachten zag ik mezelf al zitten in zo’n klein, vinnig tweedehands autootje liefst nog in een flashy kleur. Maar dat was buiten Eric gerekend. Ik moest aan mijn veiligheid en mijn comfort denken, zei hij. En parkeersensoren moesten er ook op! Zo’n kleintje? Daar is geen sprake van!

Toch wel schattig dat hij zo bezorgd is om mijn veiligheid… Of zegt het eerder iets over zijn idee in verband met mijn rijstijl?

Onze zoektocht gaat dus verder, het bedrag dat we bij aanvang dachten te besteden is ondertussen ook flink opgelopen. Maar ik geef toe dat de veiligheid en het comfort er, evenredig met de kostprijs, ook beduidend op vooruit gaan. Nog een paar bezichtigingen te doen en volgende week hakken we de knoop definitief door.

Gisterenavond werd ik gebeld op de gsm.

Een man met een buitenlands accent aan de andere kant van de lijn.

‘Goedenavond mevrouw, het is gij verkoop uw auto?’

Stilte….hoe kan die dat weten? De Vito staat (voorlopig) nergens als ‘te koop’ geadverteerd?…een grap van mijn collega’s?….

‘Nee meneer, hoe komt u daarbij?’

‘Met welke auto rijdt u en hoe oud hij is?’

‘Met een Vito, 11 jaar oud’

‘En gij verkoop niet?’

‘Misschien wel, zeg maar wat je ervoor zou willen geven….’

‘Wat gij denk, ik geef u €2000?’

‘€2000? Nee hoor, dan rij ik er nog wel enkele jaren mee, ik wil er minstens nog €5000 voor.’

‘€3850 dan?’

‘Nee, dat vind ik te weinig, maar je hebt mijn telefoonnummer, als je toch €5000 zou willen geven mag je me altijd bellen. Maar vertel eens, hoe kom je aan mijn telefoonnummer?’

‘Wel mevrouw, ik was vanmorgen op weg naar Antwerpen, ik stond naast jou in de file.’ ‘Ik gezwaaid, gij niet gezien?’

‘Nee, en….?’

Stilte…. ik denk….ik heb het nog niet door….

‘Telefoonnummer staat op auto…, ik opgeschreven.’

SAMSUNG DIGITAL CAMERA

 

p.s. Dit is al de derde maal dat we aangesproken worden door een wildvreemde die onze auto wil kopen. Wellicht een populair model in Afrika, vermoed ik.

23 comments

  1. Uwe Eric is een verstandig man (en lief en zorgzaam, …) Ik vraag me trouwens af waar die brave man zijn fietsen zou laten als jij met een ‘stekkedozeke’ zou gaan rijden (of moet die wagen niet dienen om fietsen in te steken ?)
    Zelf rijd ik trouwens met een superhandige kleine (grote want Grandtour) Clio. Verstand en portemonnee zijn soms niet complementair nl. De mijne zuipt trouwens nu maar de helft van de vorige en komt toe met een 4,1l/100km.

  2. Wat heb ik dit graag gelezen op mijn zoektocht naar nieuwe blogs.
    werkelijk mijn mond werd al gauw een brede glimlach.
    Of die man wil persé die kar of hij had een borrel teveel op 🙂
    graag tot ziens?

  3. 5.000 euro is een realistische prijs; de Vito raakt wel van eigenaar verwisseld.
    Wat mij betreft: eens een bestelwagen, altijd een bestelwagen. Ik zou nooit meer kunnen overstappen naar een gewone auto, eerlijk gezegd. Overigens hoeven bestelwagens in de Vito-grootte niet dorstig te zijn: mijn qua afmetingen gelijkaardige camionette heeft genoeg aan hoogstens 6 liter per 100 kilometer.

    1. Ik ben ook pro-bestelwagen. Onze Vito is wel een heel basic versie en weinig comfortabel om dagelijks ongeveer 150 km of meer mee af te leggen, om dan maar te zwijgen van parkeren, filerijden,…
      En de familie en de buren vinden het ook o.k. dat we een bestelwagen hebben 😉

  4. Tip: er zijn nieuwe auto’s die qua prijs in de buurt komen van goede tweedehands auto’s, nl. de goedkoopste modellen van Dacia (nee, ze betalen mij hier niet voor 🙂 ), je hebt dan wel een heel “basic” model, maar hij is wel nieuw.

  5. Ik fiets, met en kratje voorop, en daar staat ook een telefoonnummer op. En als het om zuipen gaat dan win ik het van mijn fiets. 😉

    Toch grappig te lezen dat autoreklame dus wel werkt!

    1. 🙂
      Tot een paar maanden geleden zweerde ik ook bij mijn fiets en stond onze auto bijna de ganse week stil. Maar het leven kan nogal onverwachte wendingen nemen.

Geef een reactie

