hij staat er

Hij staat er, onze kerstboom….

SAMSUNG DIGITAL CAMERA
Een paar jaar hebben we heel bewust geïnvesteerd in een namaak exemplaar. Een investering kan je het zeker noemen want een mooi exemplaar kost behoorlijk wat. Pas na een jaar of 3 begint de investering te lonen. Waarom ik zweer bij een nep exemplaar? Het idee dat ik enkele bomenlevens gered heb geeft me een goed gevoel. Bomen kunnen er nooit genoeg zijn op onze planeet, denk ik dan.

Maar een nepboom heeft één groot nadeel, hij is te perfect. En dat is saai, oersaai. Een perfecte gelijkbenige driehoek. Geen mooie en minder mooie kant, geen uitstekende takken. Hoe je hem ook draait of keert hij staat steeds met zijn mooie kant naar jou gericht. Ook steeds de juiste hoogte, in ons geval net passend tussen vloer en plafond. Bij het versieren hoef je geen rekening te houden met ver uit elkaar staande takken en andere imperfecties.

Wat de versiering betreft trek ik me niets aan van trends en kleurthema’s. Ik geniet er wel van om de trends te bekijken in de tuincentra maar ik doe volledig mijn eigen ding. Bijgevolg is onze kerstboomversiering een bond allegaartje van slingers, kerstballen en -kegels. Er hangen kerstballen in die reeds 3 generaties zijn doorgegeven en die me bijgevolg zeer dierbaar zijn. Af en toe koop ik er enkele bij en ieder jaar sneuvelen er wel een paar. Zo blijft het aantal kerstballen constant, rond de 250 stuks.

SAMSUNG DIGITAL CAMERA

 

De kerststal staat onder de boom. Hier post ik geen foto van want het jonge gezin is nog niet hersteld van de gewelddadige aanslag die vorig jaar op hun gepleegd is.

En dan hebben we nog onze kerstmannen. In de kerstperiode is kitch wel toegelaten en daar doen wij vrolijk aan mee. En als we voor kitch gaan dan gaan we er ook volledig voor. Het begon met 1 kerstman, daarna volgde er ieder jaar een nieuw exemplaar. Het zijn geen gewone kerstmannen met een rood-wit pak aan. Nee, het zijn woudkerstmannen. Voor zo’n nieuwe kerstman in ons winkelkarretje beland moet hij wel aan 1 belangrijke eis voldoen. Hij moet er lief uitzien. Hij moet gewoon een lief snoetje hebben, pas dan is hij welkom in onze verzameling. En deftig aangekleed zijn…

SAMSUNG DIGITAL CAMERA

4 comments

Geef een reactie

