Hij is niet meer….

10 jaar geleden kwam jij in ons leven. Je was vriend aan huis. Je kende onze kinderen, onze familie, buren, vrienden,…

We hielden contact op regelmatige basis. Vanaf het prille begin was je onze steun en toeverlaat, als we iets kwijt wilden wisten we waar naartoe. Naar jou, want jij zag het leven steeds door een roze bil.

Maar nu ben je bezweken onder de last die je, willen of niet, jarenlang hebt moeten dragen. De krak die je na de feestdagen te verwerken kreeg was de druppel die de emmer deed overlopen.

Toen beseften we dat het niet lang meer zou duren. En uiteindelijk ging je nog volledig onverwacht van ons heen. Helemaal gebroken. Nu is er enkel die koude leegte.

‘Wat doen we nu?’ vroeg Eric me.
‘Dan kopen we toch gewoon een nieuwe w.c. bril’ antwoorde ik.

32 comments

  1. Ik wens jullie snel een nieuwe roze bril.
    Natuurlijk wens ik jullie ook een rustige jaarwisseling en een mooi 2015.
    Maar of het ooit zo vertrouwd zal aanvoelen als de laatste tien jaar?
    Misschien geeft die vraag genoeg gespreksstof voor een nieuw blog in het nieuwe jaar?

    Vrolijke groet,

    1. Een roze bil…of een roze bril Rob? Jij zag waarschijnlijk mijn opzettelijke tikfout ook niet….
      Ja, de zoektocht naar een vervanger is ook een verhaal op zich. Een standaard exemplaar blijkt niet te passen. Belgische groeten!

      1. Mijn roze buren gebruiken al jaren een bril met prikkeldraad.
        Er zullen vast wel mooie leuke exemplaren te verkrijgen zijn.

        Een roze bril kleurt in ieder geval mooi in de winter.
        Hoe dat na de zomervakantie moet weet ik niet.

        Vrolijke groet,

    1. 🙂 Dat is te overwegen Corvus. Het zou in elk geval perfect passen in het ‘design’ van ons kleinste kamertje. De muren en het plafond kregen al een zwarte kleur.

  2. Toen mijn jongste vorig jaar het briefje van mijn lief had getrokken om een cadeau voor te kopen met kerst, wist ik direct wat kopen. Een nieuwe WC-bril. Die van hem was al gebarsten en ik kon dat niet aanzien.
    Ik heb er toen eentje gekocht in laminaat, zeer sterk wordt beweerd in de reclame. Mijn lief stond inderdaad op kerstavond met zijn ‘Muylle’ vol tanden 🙂

    1. Hij moet max 76 kg dragen (Eric), overbelasting kan het dus niet zijn. Dan moet er, buiten mijn weten, toch iets anders mee gebeurt zijn.
      De zoektocht naar een nieuwe verloopt niet zo vlot. Het is zeker de moeite om er nog een blogstukje aan te wijden….

      1. De goedkoopste versie heeft bij mij 120 kilo weten te weerstaan.
        Maar dat is dan ook gewoon een saai zwart exemplaar.

        Gelukkig ben ikzelf langzaam een paar kilootjes kwijtgeraakt.

        Vrolijke groet,

Geef een reactie

