nooit meer ‘scheetje’!

Mijn moeder noemt mijn vader steevast ‘sloeber’. Mijn dochter en haar vriend noemen elkaar, heel klassiek, ‘schatje’. Mijn zoon noemt zijn vriendin ‘honnepon’ (en zijn hamster Monique, dit even terzijde).

En Eric noemt mij ‘scheetje’. Zie ik een glimlach verschijnen op je mond? Zo reageert namelijk iedereen bij het horen van de koosnaam die hij voor mij bedacht. Volgens mij wordt ‘scheetje’Β  onmiddellijk gevisualiseerd in de hersenen. Alsof ik constant windenproducerend door het leven ga.

Vanochtend, nog genietend van de laatste minuten in bed, had ik het over het feit dat ik eigenlijk niet zo tevreden was met zijn koosnaam voor mij…over dat er wel eens stiekem om gelachen wordt.

Hij reageerde verbaasd.Β ‘Wat wil je dan dat ik tegen jou zeg’? Een hele reeks schattige woorden passeerden de revue. Steeds gevolgd door een afkeurende ‘nee’ van mijn kant.

Tot hij ten einde raad zijn smalle lijf bovenop het mijne rolde, een grommend geluid maakte, Β me wild in mijn hals beet en zei ‘wat dacht je van ‘beestje”?

Voortaan ga ik dus door het leven als ‘beestje‘.

En laat jullie fantasie nu maar de vrije loop! ’t Kan me niet schelen.

 

21 comments

  1. Aanvankelijk wilde ik mijn madam flatulentiecomponistje noemen, maar ‘k heb het toch maar bij scheetje gehouden.
    (Wat overigens niet waar is, want ik noem haar ‘meisje’. Blijft ze zich lekker jong voelen. πŸ˜‰ )

  2. Je hebt groot gelijk dat je scheetje naar de vuilnisbak hebt verbannen, maar om dat nou in te ruilen voor beestje. Ik heb een zwager die zijn vrouw constant Gijs noemt, dezelfde naam die hij voor elke vrouw gebruikt – het kan dus nog erger.

Geef een reactie

