de nummerplaat

De langverwachte bruine, omslag lag op de tafel. De nieuwe nummerplaat voor onze motor!

Voorzichtig maakte ik hem open en schoof de nummerplaat uit de verpakking.

Ik bekeek de letter- en cijfercombinatie….en meteen maakte mijn hersenen weer een rare fantasiekronkel.

Ik besloot Eric even te testen. Zou hij ook in het bezit zijn van die bijzondere kronkel?

‘Eeeriiic…. de nieuwe nummerplaat is er, kijk eens…’ Ik stak de metalen plaat in de lucht zodat hij ze kon zien.

Hij las luidop: ‘1-MLF 339….dat ziet er goed uit hè?‘ ‘Ik ga ze meteen monteren.’

Altijd zo praktisch die mannen…en zo nuchter…

Ik: ‘Kijk nog eens goed, zie je echt niets?’

Hij: ‘Nee, wat zou ik moeten zien?’

Ik: ‘Welja, die lettercombinatie….’

Hij: ‘MLF, wat is daarmee?’

Pfff, hopeloos, hij was duidelijk niet in het bezit van die bijzondere hersenkronkel….

Mijn gedachten, daarentegen, dwaalden bij de eerste blik op de nummerplaat meteen af en me deden glimlachen….

Ik zag groepen jonge motorgoden, allen in een strak lederen pak die mij, obscene gebaren makend, voorbijreden. Ze probeerden te imponeren, enkele reden zigzaggend over het wegdek, anderen maakten een wheely,…haantjesgedrag…Hun vizier zat aan de binnenkant volledig onder het kwijl….

Het is nu wel zeker, mijn leven zou een stuk saaier zijn zonder die speciale fantasiekronkel van mij!

P.S. Laat eens weten of jullie het ook zien? Of ben ik echt de enige? Het is toch maar één lettertje extra???

36 comments

    1. Blijkbaar ben jij ook een typische man-man Brubeck. Jij luistert waarschijnlijk ook niet tussen de lijntjes wanneer je vrouw iets zegt…. Een echte Mars man 😀

    1. Madonna, Beyoncé, Angelina Jolie, Halle Berry, Els,….geef toe Lotte, ik pas toch in dat rijtje? 😉😉
      Denk dat jij mij wel beter kent, hē?

Geef een reactie

