hoerig rood

Voor de meeste vrouwen onder jullie zal het wellicht ongelooflijk klinken, toch het is echt waar: voor de eerste keer in de bijna vijftig jaar van mijn aardse bestaan heb ik mijn teennagels gelakt.

En dat was een hele onderneming!

Stap 1: Ik moest overtuigd worden. Ik ben namelijk niet het soort vrouw dat van veel versiering houd. Ik hou het graag eenvoudig, niet teveel frulletjes, geen glitters, gewoon sober. Wat niet wil zeggen dat het niet mag opvallen, maar liever opvallen in soberheid dan opvallen in overdaad. En teennagels lakken behoort nu eenmaal tot de categorie ‘versiering’. Vandaar die vijftig jaar uitstel voor ik besliste om het erop te wagen.

Uiteindelijk werd ik over de streep getrokken door een collega. Ja, die ene, die van ‘vrouwenzaken’. Wat heeft dat mens al verandering gebracht in mijn leven…sinds kort ga ik okselvijverloos door het leven en binnenkort misschien nooit meer teennagelkleurloos….

Stap 2: Een passende kleur bij mijn donkerblauw kleedje te kiezen. Mijn eerste idee was felrood. Maar toen diezelfde collega de door mij uitgekozen kleur ‘hoerig rood’ noemde bedacht ik me. De uiteindelijke keuze ging naar rood dat een beetje naar paars neigde.

Stap 3: Het aanbrengen. Ik had nog ergens zo’n gegolfd rubberen strookje liggen om tussen je tenen te duwen om deze gespreid te houden. Ik vermoed dat het door mijn korte tenen komt maar ik kreeg dat spul er niet tussen gepropt. Dan maar zonder. Voet op de salontafel en vervolgens mijn hoofd zo dicht mogelijk naar mijn voet gebracht. Heb je beeld? Nu begrijp ik waarom ik nog nooit bejaarden met gelakte teennagels zag. Hier moet je potverdorie behoorlijk lenig voor zijn. Twintig jaar geleden helemaal geen probleem….toen legde ik mijn been nog vlotjes over mijn schouder en was ik fysiek nog in staat de volledige Kama Sutra af te werken, maar nu….

Lenig zijn op zich volstaat bovendien niet, je ogen moeten ook prima in orde zijn. Ik onderbrak de voorbereiding om mijn bril op te zetten. Ik ben namelijk bijziend en kon mijn voet niet dicht genoeg bij mijn ogen brengen om een scherp beeld te krijgen. Achteraf bekeken had ik ook beter een stuk keukenrol onder mijn voet gelegd, want wat een gesmos was dat….blijkbaar moet je ook nog een vaste hand hebben.

De hele procedure verliep blijkbaar niet zo gemakkelijk en zo snel als ik van tevoren had gedacht. Wat een gepruts en wat een tijdverlies…

Het resultaat vond ik wel oké. Al kan ik niet zeggen dat ik 100% tevreden was. Het was gewoon mijn ding niet, het was niet Els…

Of ik het ga overdoen weet ik echt niet. De mensen die mij die avond mėt gelakte teennagels zagen kregen misschien wel iets zeer exclusiefs te zien….

36 comments

  1. Mijn teennagels zal ik nooit gaan lakken.
    Wel wil ik bekennen dat het knippen van de teennagels steeds meer moeite kost.

    De Kama Sutra heb ik nooit gelezen.
    Voor de oefeningen uit de Kama Sutra ben ik te stram geworden.
    En voor de kleine details ben ik al langer te kippig ……..

    Vrolijke groet,

    1. ‘Kippig’ heb ik weer even moeten opzoeken Rob, het is een woord dat wij Belgen niet gebruiken. Mooi woord trouwens!
      Wat de Kama Sutra betreft: oefening baart kunst…

    1. Voetenfetisjist pianoliedvandemaand?
      Voilà se, u wordt op uw wenken bediend.
      Maak er een printje van en hang boven uw bed!
      En complimentjes heb ik niet gekregen, ik zat met mijn voeten onder de tafel 🙂

  2. Ik heb vorige zomer één keer mijn teennagels gelakt. Zo’n gedoe… Ik weet niet of ik deze zomer nog eens probeer of niet. Aan mijn vingers kan ik het sowieso niet verdragen, klinkt misschien gek maar ik heb dan het gevoel dat mijn nagels “stikken”. Tja…

    1. Gelakte nagels vind ik wel mooi, gewoon gelakt, zonder al die tierlantijntjes die je tegenwoordig ziet. Maar helaas, mag niet voor mijn werk…

  3. Misschien kan ik eens iemand laten komen als je in Aarschot op hotel zit om je teennagels te kleuren. Geen gevecht meer met de lak en het borsteltje en niet meer nadenken welke Kama-sutra stand je nu ook alweer had gebruikt en als je dan eindelijk in dé beste stand zit, je opnieuw naar ontknopingspunt moet omdat je je te laat realiseerde dat het potje op de grond ligt…. Eerlijk gezegd ik zou mijn teennagels ook niet (meer) lakken!

    1. Ha, madame Voske 😉
      Ik hoop dat je niet bedoeld dat jij mijn teennagels wilt komen doen…..want dat vertrouw ik niet.
      Dan eindig ik zeker met enkele blauwe plakkers rond mijn tenen, jou kennende 🙂 🙂

  4. Leuk man -eh- vrouw! Ik ben gek op mooie verzorgde voeten en in mijn optiek horen daar gelakte nagels bij. Vind het prachtig. Alleen in de winter laat ik ze au naturel, want dan ziet toch niemand ze.

  5. Goh els ik lig hier plat van het lachen. Ik lak graag mijn teennagels, maar wat is dat herkenbaar…Ik zie nauwelijks met bril wegens voet niet ver genoeg en ook niet zonder bril wegens voet niet dicht genoeg…. lenig ben ik ook al niet….dikke miserie maar wat heb ik verkrachten

      1. Ja, daar heb ik dan ook handig van gebruik gemaakt, Els, zeg ik, bescheiden als ik ben 😀 Heel content, wat heb je een droomvoet gecreëerd. Jammer dat ik de foto er niet bij heb van de onbehandelde voet – maar die durf je natuurlijk niet te plaatsen – want nu kan ik de vijf verschillen niet vaststellen.

    1. Een naakte voet kan nog net, dacht ik.
      Alhoewel, ik was van plan iets te schrijven over die witte vlek op mijn (zeer) lage onderrug die ik pas ontdekte na het zonnebanken….

  6. Moehahahahahahaha geweldig dit 🙂 En nu ik je verhaal gelezen heb weet ik waarom ik het in 34 jaar nog nooit gedaan heb en waarom ik ook geen enkele behoefte voel het nu wel te gaan doen. Want het moet er ook weer een keer vanaf he? 😉

Geef een reactie

