de huisvrouw in mij

Een drukke job, een tot in de puntjes georganiseerd huishouden, elke dag een warme maaltijd à la Pascale Naessens,  een strijkstapel die nooit hoger reikt dan 50 cm, zakdoeken die nooit ongestreken in de schuif liggen, t-shirts op perfect gemillimeterde stapels in de kleerkast,…

Volgens mij hebben deze perfect georganiseerde vrouwen een geheime truc of een toverstok die ik nog niet ontdekt heb.

Tegenwoordig moet je als vrouw een echte huishoudmanager zijn om dat allemaal voor elkaar te krijgen. Time management is niet langer voorbehouden voor de zakenwereld maar heeft ook zijn weg naar de gewone werkende vrouw gevonden. Er bestaan zelfs hulpmiddelen voor, lijstjes, agenda’s, boeken,…ja, je kan zelfs een heuse huishoudcoach inhuren….

Maar mij lukt het gewoon niet. Ik kan maar geen routine en structuur in mijn huishoudelijke taken krijgen. Of is mijn tekort aan discipline de oorzaak?

Anderzijds, wil ik het wel?

Eigenlijk vind ik het allemaal flauwekul, het hoeft toch niet perfect te zijn? De gulden middenweg is best oké voor mij.

Mijn prioriteiten liggen waarschijnlijk op een ander niveau. De zeldzame dagen die Eric en ik samen vrij hebben spendeer ik graag samen. Een dagwandeling in de natuur, een motorrit, een etentje, gezellig thuis met een flesje wijn,…Dat zijn de dingen die belangrijk zijn voor mij.

En nee, ik ben zeker niet jaloers op het leven van die ‘andere’ vrouwen.

Want wie zal er op het einde van de rit genoten hebben?

Ik, zeer zeker!

14 comments

  1. Ik heb een beetje de magische formule, maar ik vind een opgeruimd proper huis gewoon belangrijk, maar niet zo belangrijk dat ik er alles voor laat vallen, dat was vroeger anders maar nu kan het gerust een dagje wachten!

  2. Ik heb wat huishouding betreft ook echt helemaal nergens iets van vastigheid in. Soms denk ik wel dat een beetje meer structuur ook meer rust zou brengen bij mij. Maar krijg het gewoon niet voor elkaar. Probeer het ook maar niet meer

  3. groot gelijk om meer te genieten van het leven dan de slaaf te zijn van het huishouden, Els!
    Hier zit wel regelmaat in die huishoudelijke taken, maar dat is ook maar mogelijk omdat vrouwlief niet meer kan werken (door rugperikelen) en ikzelf (door het nachtwerk) alle namiddagen “vrij” ben.

Geef een reactie

