wist je dat

ik liever een plant krijg dan een boeket?

in mijn ogen leven planten nog, en zijn geplukte bloemen dood

ik in mijn gedachten eindeloze gesprekken  met mezelf voer?

ik durf het bijna niet neer te schrijven maar in Frankrijk voer ik die gesprekken  in het Frans…

zeg nu niet dat ik de enige ben die dat doet want dan ga ik mezelf een weirdo vinden

dat ik zeer bewegelijke gewrichten heb?

en dat de meeste onder jullie hierbij de meest fantasierijke gedachten krijgen?

dat ik jullie graag in deze fantasie laat

dat ik moeite heb met het automatiseren van handelingen? 

zwemmen, autorijden, typen, ik deed er abnormaal lang over om het te leren maar het is me toch gelukt

bij het trappenlopen soms midden op een trap stop en denk: welke voet moet ik nu optillen? 

dat zal ook wel een gevolg zijn van het vorige puntje

dat ik heel boos kan worden op mensen die hun sigarettepeuk in de natuur gooien? en nog veel bozer op sluikstorters?

blij ben dat mijn kinderen ook zo denken?

dat ik op donkere winteravonden graag een ommetje door de wijken in de buurt maak om binnen te gluren in die sjieke villa’s?

ik zelf nooit in zo’n villa zou willen wonen?

dat ik  tijd nodig heb, gewoon, alleen met mezelf?

vandaar dat ik het niet erg vind om voor mijn job veel tijd alleen op hotel door te brengen

dat ik veel liever rijst eet dan aardappelen?

toch meer aardappelen kook omdat mijn partner zijn voorkeur naar aardappelen gaat en ik het gevoel heb dat ik goed voor hem moet zorgen, de liefde hé…

dat ik een eigen invulling voor het populaire YOLO heb?

You Only Live Outdoors

er voor mij een wijziging op werkgebied zit aan te komen?

ik zelf benieuwd ben naar wat en waar?

maar lekker nog niets zeg voor ik zekerheid heb

 

 

21 comments

  1. Ik wist al langer dat je geen saai mens bent – dit alles illustreert het nog eens. Binnengluren bij anderen? Foei 🙂 . Serieus nu: mooi lijstje!
    Nadenken in een andere taal? Talent apart, doe ik nooit (wat ben jij weird 🙂 ). In veel van je ‘afwjkingen’ herken ik mezelf.

  2. In een andere taal denken : check ! Ik doe dat ook altijd. Op donderdagavond heb ik Spaanse les, en tegen de vrijdagmorgen denk ik nog Spaans. Idem dito in het buitenland waar ik in mijn hoofd al ontelbare situaties oefen in de taal van het land waar we verblijven, om dan soms als het er op aan komt alsnog met mijn mond vol tanden te staan 😦
    Benieuwd naar die nieuwe werkuitdaging !

  3. Denken in een andere taal check, ik heb dagelijks telefoons in het frans, engels of mails,.en soms als ik moe ben heb ik moeite om over te schakelen maar blijft het denken wel,….ik vind planten ook leuker dan bloemen en binnenkijken, I love it!

  4. Ik praat vaak gewoon tegen mezelf. Luidop, en dus niet in gedachten. En dat gebeurt gek genoeg altijd in het AN in plaats van in het dialect.
    Ach, welhaast ieder mens heeft zijn eigenaardigheden en voorkeuren. Liever rijst? Me too. (We eten te onzent nooit aardappelen.)
    Ook dat van die trappen heb ik, maar dan alleen bij het afstappen van een roltrap.

    1. Luidop denken doe ik ook wel eens. Vooral als ik iets aan het doen ben wat stap voor stap moet gebeuren. ‘En nu….’ ‘En nu…..’ en zo ga ik maar door….Als ik mezelf daarop betrap kijk ik wat gegeneerd rond om te zien of iemand me gehoord heeft.

  5. haha wat een grappige lijst.
    Ik praat ook altijd tegen mijzelf. Hardop en in mijzelf. Hier op de zaak zijn ze het nu wel gewend haha.
    Oh enne.. Dat met die trappen heb ik wel eens als ik naar beneden loop. Dat is echt heel eng. Want als ik dan niet stop maar doorloop en mij ga afvragen welk been ik moet optillen dan sla ik gerust een aantal treden over en lig ik beneden haha…

  6. hèhè, grappig lijstje, Els!
    Bij bewegelijke gewrichten had ik me afgevraagd welke gewrichten dat dan wel kunnen zijn…
    Sluikstorters? Man man man, wat erger ik me daaraan zeg! Deze namiddag ook nog, toen we een ritje maakten met de fiets, en ik onderweg al die lege blikjes en pet-flessen zag liggen in de berm… Wat een ongelooflijke vuilaards rijden er toch rond!
    Aardappelen zijn ook bij mij geen favoriet, ik eet liever pasta of rijst
    Je maakt ons wel benieuwd naar die nieuwe uitdaging. Succes!!!

Geef een reactie

