it’s not my bag

images

Niet zo lang geleden werd er stiekem om gelachen en leek het dragen ervan exclusief voorbehouden voor de homogemeenschap, maar nu duiken ze steeds vaker op in het straatbeeld. Hippe, jonge mannen dragen ze met zichtbare elegantie over hun schouder of dwars over hun lichaam……de mannentas. Het blijkt een hot fashion item geworden.

En plots ben ik niet goed meer mee. Ben ik echt oud aan het worden? Voor mijn geest klopt het gewoon niet. In mijn denkwereld draagt een man geen tas. Hoe hard ik ook mijn best doe om het te begrijpen, het lukt me niet.

Telkens als ik een man, hoe knap hij ook mag zijn, zie met zo’n tas maakt hij gegarandeerd een diepe duik in mijn ranking. En hij zal verdorie over heel goede andere eigenschappen moeten beschikken om weer tot de top van mijn statistieken te kunnen doorstoten.

Waar zijn de echte mannen gebleven, de stoere venten?

Mannen lijken meer en meer te vervrouwelijken. Ze helpenΒ met de was en de plas, koken, Β doen boodschappen en…..bijgevolg dragen ze een tas? Nee, die mannentas doet, naar mijn gevoel, totale afbreuk aan de mannelijkheid.

En dan denk ik verder: wat zou een man in zijn tas stoppen? Hoogstwaarschijnlijk zijn portefeuille, en wat nog? Wat heeft een man nog nodig? Een zakdoek?

Kan iemand mij helpen? Vrouwen, wat denken jullie ervan? Ben ik de enige die er zo over denkt?

En mijn mannelijke, al dan niet tasdragende lezers, wat denken jullie?

 

 

32 comments

  1. By the way, wat denk ik er van ? Bah ja, waarom niet ? Dan moet ik mijn sleutels niet meer bij mijn vrouw in haar tas deponeren als we ergens naar toe gaan waar ik de sleutels niet in mijn jas wil laten. En die in mijn broekzak laten zitten is gezien de hoeveelheid aan sleutels ook geen zicht πŸ™‚

  2. Ik zou er wel mee kunnen leven. Kan ie lekker zelf sjouwen.
    Ik ben daarentegen wΓ©l allergisch voor die Gucci tasjes waar swekkers mee lopen. Die vind ik om te janken.

    1. Ben het toch even gaan opzoeken Kliefje…. swekker? Gucci tas?
      Inderdaad ’t Is geen zicht.
      Doet me denken aan de Louis Vuitton tassen die vrouwen dragen. Meestal nep. Geen haar op mijn hoofd dat eraan denkt om met de initialen van iemand anders over ’t straat te lopen πŸ˜‰

  3. Boterhammen, misschien? Een schroevendraaier met ster en een platte, dat heel zeker. Een nijptang ook, je weet maar nooit wat je tegenkomt. En een rol toiletpapier, want vaak kom je ergens binnen en dan is de rol net opgebruikt.

  4. Ik moet heel de tijd denken aan Joey in Friends met zijn man’s bag :-). Ik zie mijn echtgenoot niet meteen met een soort handtas rondzeulen, maar misschien wordt het wel tijd voor een soort tas voor mannen, want nu propt hij zijn sleutels, smartphone en portefeuille allemaal in zijn broekzakken en dat is soms echt geen zicht.

  5. De man-bag! Mijn vriend heeft er geen en wil er geen, dus dumpt ie zijn portefeuille, sleutels, gsm steevast bij mij en zit hij met een probleem als ik met een mini-handtasje rondloop. Ik zou het geen probleem vinden als hij ineens met een hippe tas zou rondlopen.
    Hij is érg mannelijk, maar verzorgt zichzelf, kan een huishouden alléén runnen en is de stoerste vent die ik ken. Het ene sluit volgens mij het andere niet uit!

  6. Terwijl ik altijd het commentaar krijg op van alles in mijn broekzakken draag ik toch nooit een tas.
    Waarbij ik mij dan weer verwonder over alles verborgen in een vrouwentas …..

    Vrolijke groet,

  7. De enige tas die ik quasi altijd bij me heb, is mijn fototas met daarin mijn camera en een stel lenzen. En okΓ©, daar passen mijn sleutels en mijn portefeuille ook in, eigenlijk. πŸ˜‰

  8. Ik zou het eigenlijk wel handig vinden. Hij stopt u altijd alles (lees: IPad, telefoon, sleutelbos, Garmin) in mijn tas als we weg gaan. Ik til me een breuk;-))

  9. Als ik ga wandelen, neem ik altijd mijn fototoestel mee. Om beschadigingen te voorkomen – ik neem niet altijd de gemakkelijkste paden soms wandel ik ook bij neerslag – hangt dat niet zomaar rond mijn nek of over mijn schouders, maar draag ik dat … in een tas rond mijn schouder. Is dat onmannelijk? Oordeel maar (of zou ik daarom mijn baard laten staan? πŸ™‚ ) … Ik woon alleen, maar in het heel erg onwaarschijnlijke geval dat ik ooit toch met iemand zou samenwonen, zou ik het waarschijnlijk niet al te erg vinden om mee te helpen in het huishouden (op voorwaarde dat het niet al te perfect moet zijn en al eens een dag langer mag blijven staan/liggen πŸ™‚ ).

  10. Ik heb er jaren geleden eens eentje besteld in Amerika, een identieke als Jack Bauer droeg in “24” inclusief opschrift “CTU”. Uiteindelijk nooit gebruikt want ik vond het toch iets minder mannelijk en moest nu eenmaal geen terroristen najagen πŸ™‚

  11. Eerlijk.. ik vind een tas ook niet echt bij een man passen. Al erger ik me vaak wel, dat alles in mijn tas wordt gestoken πŸ™‚

    Lang geleden waren er zo van die kleine handtasjes voor mannen. Zelfs mijn papa had er eentje, die hij dan smalend mijn sacoche noemde πŸ™‚

  12. Ik zie mijne schat ook niet met een tas lopen 😊 . Alhoewel ik het niet echt vind misstaan vooral dan bij jongere mannen 😊. Ik weet ook niet waarom ik het wel zie zitten bij jongere en niet bij wat oudere mannen .

  13. ik zie het mezelf niet dragen, maar andere stoere mannen doen maar…
    Ik moet altijd denken aan onze vroegere melkboer als ik zoiets zie, die had ook zo’n tas bij hem om zijn geld in te bewaren

  14. Ik vind het geen om mannen met een tas te zien hoor ,zelf moet ik er geen hebben is inderdaad makkelijker om alles bij mijn vrouwke in hare tas te steken ,en ja het huishouden blijven vrouwen toch het best doen he ! Alhoewel uwe Eric toch ook serieus zijn steentje bijdraagt of ni ?

    1. Ahhh….daarom koop jij tassen voor je vrouwe…..eigenbelang πŸ˜‰
      Nee, jij zit natuurlijk dicht bij de bron. Zo’n ‘Niels Peeraer’ zou ik ook wel willen!
      En ja, ik geef het toe, het huishouden is niet mijn favoriete bezigheid. Gelukkig is er Eric πŸ™‚

  15. Ik zie die van mij niet direct met een tas rondlopen, behalve met een camera-tas – nee ik ben niet Menck zijn vrouw πŸ™‚
    Eigenlijk ziet de tas die ik nu het meest gebruik er nogal mannelijk uit. Zou dat zijn omdat ik vaak mijn mannetje moet staan of omdat ik de broek draag ?

  16. De foto van de “tas” waar jij het over hebt, lijkt mij meer op een “laptop-tas”, een hele kleine dan. Ik zie er dagelijks zo velen op den trein naar mijn werk. Niets mis mee.
    Nu, daarmee ook meteen de mannelijkheid, hoe grappig het ook geschreven mag zijn, door in twijfel trekken, lijkt me toch wel erg kort door de grappige bocht…
    De meeste “tassen” (in’t engels noemt men dat messenger-bags, zijn er gekomen door beroepen die in de zomer post moesten rondbrengen, en nu populair geworden zijn door de vele vrij dunne laptops, waarvoor ge gelukkig geen halve rugzak meer nodig hebt voor batterij/voeding en laptop zelf).
    Ik heb zelf ook een messenger/laptop tas, die ik enkel in de zomer héél vaak gebruik. Handig om schrijf papier, laptop, een agenda (ja dat bestaat nog), een boek of een PSP voor op den trein in te stoppen. In de zomer doe ik ook geen jassen aan met 10 zakken aan waar ik een half bureau in kwijt kan.

    Heeft dus eigenlijk allemaal niets met al dan niet mannelijk zijn te maken, maar met gemak πŸ™‚

    P.S: we zullen maar zwijgen over “sacoche” van de dames waar een halve parfumerie winkel in past, niet ? πŸ˜‰

    1. Ik heb het hier wel over de kleine vrijetijds herentassen Wildcard, niet over de laptoptas of de andere ‘werktasssen’. Een ‘bureauman’ kan uiteraard niet zonder een tas. Een man met een werktas vind ik echt niet minder mannelijk hoor!
      En mijn sacoche, daar zit helemaal niks van parfumerie of make-up in. Ik besef wel dat ik de uitzondering ben πŸ˜‰

Geef een reactie

