geen roos zonder doornen

Indien we getrouwd zouden zijn zou je het een bron van echtelijke twist  kunnen noemen. Vermits Eric en ik niet getrouwd zijn hou ik het op ‘een kleine onenigheid’.

Het onderwerp van onze onenigheid is de klimroos in onze tuin.

Destijds had ik deze klimroos, Rosa ‘New Dawn’, zorgvuldig uitgekozen omdat het een sterke en overvloedig bloeiende lichtgeurende klimroos was. Ik kocht er meteen de Clematis ‘The President’ bij omdat ze, verweven met de roos, een prachtige combinatie zou vormen.

Wat ik hoopte werd werkelijkheid. Zowel de roos als de clematis zijn aanraders en vormen een prima combinatie.

Tot hiertoe waren ze elk jaar rond deze tijd  de trots van mijnen hof!

Tot nu.

Van de Clematis kan ik helaas enkel nog maar een in memoriam foto plaatsen. De plant werd door Eric inmiddels, per ongeluk?, gereduceerd tot een miserabel stengeltje van 20 cm.

SAMSUNG DIGITAL CAMERA

En de roos?

Ik vrees dat ook haar einde nabij is.

‘Ik ga ze tot net boven de grond afknippen’dreigde Eric deze week nog. En hij meende het.

Zijn argument om over te gaan tot deze drastische ingreep slaat nergens op. De doornen zouden hem hinderen bij het snoeien van de klimophaag. En ook: ‘ik vind de kleur niet mooi, een roos hoort rood te zijn’. En ‘het is een warrige boel, niet netjes’.

Wat voor belachelijke argumenten zijn dit? Die slaan toch nergens op?

Okee, de roos heeft nu wel eens een snoeibeurt nodig maar het is en zal een rooskleurige prikkende klimroos blijven.

Wees maar zeker dat ik mij met mijn ganse lijf ten leden tussen de roos en de snoeischaar zal werpen om de roos te beschermen!

Ik had nochtans stilletjes gehoopt…. De rozenboog is toch een ideale plaats voor een huwelijksaanzoek?

Maar hij kan de pot op!

Als Eric dit leest en mij durft te vragen onder de rozenboog weet hij welk antwoord dat hij mag verwachten….

22 comments

  1. O’ zo mooi die rozen! Die kleur! Zo romantisch!
    Mocht je vlakbij wonen, ik zou zo mee tussen de rozen en de snoeischaar gaan staan 🙂

  2. Hihi ojeee. Die mag wel even achter zijn oortje krabben hoe hij dit goed gaat maken.
    Zucht. .. mannen
    Recht is recht en krom is krom.😂😂😂

    Sorry van je mooie roos en clematis

  3. ik zal hem maar niet op de hoogte brengen ,en als hij ze snoeit heb je waarschijnlijk volgend jaar meer bloemen hé Elske want dan vermenigvuldigt dan 🙂 🙂

  4. kijk, ik vind rozen een van de mooiste bloemen die er zijn! En die hoeven helemaal niet rood te zijn, integendeel…veel rode rozen zien er minder mooi uit dan de anders gekleurde soorten.
    Alleen jammer dat veel rozen zo vatbaar zijn voor ziekten.
    Groot gelijk om die roos met hand en tand te beschermen, Els!

Geef een reactie

