Al die willen te kaap’ren varen…

Eric heeft een baard en geen baard.’t Is te zeggen, hij scheert zich niet dagelijks. Bij tijden heeft hij dus een stoppelbaard, en één keer per week is hij gladgeschoren. Dan lijkt hij plots een heel andere man.

En zo vind ik het goed, two in one als het ware. En dat voor dezelfde prijs, hij lijkt wel een 1 + 1 hamsteraanbieding van Albert Heijn.

Ik heb iets met mannen met stoppelbaarden. En dat is niet enkel te wijten aan de mannelijkheid die ze uitstralen maar uit ervaring kan ik stellen dat mannen met stoppels erg goed zijn met hun handen. Ja, ja dames….deze mannen weten van aanpakken en zijn sterk in het bedenken van praktische oplossingen. Ondernemende, doordenkende mannen dus. Niet verwonderlijk dat het dikwijls kleine ondernemers zijn. En dat kan ik ten zeerste waarderen, dat soort mannen heeft bij mij meteen een streepje voor. 

Gek dat ik steeds voor hetzelfde type man val. 

Wat is er dan mis met gladgeschoren mannen? Niets waarschijnlijk maar in mijn beleving zijn het zakelijkere types, koeler en vooral handig met de computer. Bureaumannen dus die hun uurtjes kloppen op kantoor, vergaderen en lunchen met zakenrelaties. En daar gaat mijn hartje niet meteen sneller voor kloppen. Tenzij ze over andere uitzonderlijke kwaliteiten beschikken natuurlijk. En uitzonderingen zijn er uiteraard altijd.

Wat zijn jullie ervaringen hierin, dames? 

Of heren, kunnen jullie mijn beweringen weerleggen? Zijn jullie het levende bewijs dat ik het bij het rechte eind heb of mag ik alle gladgeschoren types niet over dezelfde kam scheren?

Ik hoor het graag!

10 comments

  1. Je hebt gelijk Elske , ik heb een man met stoppelbaard en hij weet van aanpakken en hij heeft doorgaans een heldere kijk bij het oplossen van praktische zaken 🙂 !

  2. In mijn ervaring hebben mannen met stoppelbaarden andere prioriteiten: zorgen voor hun partner bijvoorbeeld. Maar natuurlijk is het onmogelijk om iedereen met bepaalde kenmerken over één kam te scheren. Ik hoop dat langzamerhand iedereen dat weet.

Geef een reactie

