ze komt

Eerst was ik radicaal tegen. Maar onder druk van Eric ben ik bezweken. Verleden week hebben we de knoop doorgehakt: we nemen er ééntje in huis.

Niet dat Eric ontevreden is over mijn prestaties maar mijn kwaliteiten liggen duidelijk op een ander gebied. En ik ben niet te beroerd om dat toe te geven.

We kregen vanmorgen het nieuws dat S. binnenkort zal komen kennismaken. Buiten naam en leeftijd weten we nog helemaal niets van haar. Met mijn niet te stoppen verbeelding heb ik me een beeld van haar gevormd: jong, slank, blonde haren, lange benen en een wit voorbindschortje. Nogal cliché, ik weet het.

Ach ja, maakt helemaal niet uit hoe S. eruit ziet. Ik zal ze met open armen ontvangen. En als we tevreden zijn over haar geleverde prestaties zal ze hier in de watten gelegd worden, daar kan ze zeker van zijn. Ze zal me hopelijk wat werk uit handen nemen en, wie weet, misschien zullen onze ervaringen met S. nog enkele leuke blogberichten opleveren.

Zo, en nu ga ik nog eens met, zoals Eric mijn poetstechniek noemt, met een Franse slag door het huis vliegen zodat S. onze poetsvrouw in een proper huis zal kunnen starten.

16 comments

  1. Voor hetzelfde geld is het een potige, kettingrokende Poolse dame van 1m50 met een zwaar accent en een snor om ‘u’ tegen te zeggen :).
    Bij ons komt die voorlopig nog niet binnen. Gisteren nog heb ik op een los verlofdagje ons ganse huis een beurt gegeven, zodat mijn schat in een net huis terugkwam…

    1. Ocharme Eric, hij is altijd thuis als ze langs zal komen. Dat zal hem tegenvallen, hij verwacht wel wat anders…. 😉
      Altijd fijn, een man die meehelpt in het huishouden. Je madam zal wel in de wolken geweest zijn…
      ’t Is niet dat de mijne niet wilt, hij heeft spijtig genoeg geen tijd.

  2. Oh, gij gelukzak! Slank blonde of potige met een snor, of kuisman: ze zouden allemaal welkom zijn. Voorlopig nog niet aan de orde hier, ik heb zelf tijd genoeg. Over goesting zwijgen we maar eventjes…

Geef een reactie

